Příklad postupu zapojení doplňku MATRIX do Excelu 2003 v prostředí Windows Vista: 1. Nastavení viditelnosti skrytých složek: Z nabídky Start vyberete Ovládací panely a zde Možnosti složky, dále vyberete kartu Zobrazení a na ní najdete odrážku Skryté složky a soubory a zvolíte přepínač Zobrazovat skryté složky a soubory. Tím je skrytá složka AddIns, jejíž umístění budeme hledat, viditelná. V různých verzích Windows může být nastavení jinde. 2. Nalezení složky, kam uložit doplněk: Spustíte Excel a zvolíte postupně nabídku: Nástroje → Doplňky ... → Procházet. Ocitnete se v hledané složce. Obvykle je to složka ve Windows XP: C:\Documents and Settings\\Data aplikací\Microsoft\AddIns\ Ve Windows Vista: C:\Users\\AppData\Roaming\Microsoft\AddIns\ V různých verzích Windows může být umístěna jinde, proto je nutno ji vyhledat uvedeným způsobem. 3. Umístění souboru MATRIXu do nalezené složky: Stažený komprimovaný soubor rozbalte a nakopírujte do této složky. 4. Zapnutí MATRIXu do Excelu: Spustíte Excel a zvolíte postupně nabídku: Nástroje → Doplňky ... → Procházet. Ocitnete se v hledané složce (jako v bodě 2). Zde vyberete MATRIX a zadáte OK. Na kartě zašktneme MATRIX a zadáte OK. Tím je MATRIX zapnut v Excelu. 5. Kontrola zapnutí MATRIXu do Excelu: Ve spuštěném Excelu kliknete do libovolné buňky a zvolíte postupně nabídku: Vložit → Funkce ..., na otevřené kartě rozbalíte volbu Vybrat kategorii, stáhnete jezdce na boku úplně dolů a jako poslední volba by se vám měla objevit volba "MATRIX", kterou vyberete. V poli Vybrat funci se objeví funkce MATRIXu. Dál už si můžete podle návodu zkoušet sami.