Kódování rozhovorů Michaela Krábková 3. roč., UM - UZ Brno 2011 ROZHOVOR 1 (Michaela Krábková) - Privát - Škola – Kampus, PřF, Řečkovice, Vinařská - Pohyb po městě - Využívaná mhd - Nákupy - Cvičení - Hospody - Zábava - Hektické situace – cesta domů, spěch - Klidové situace – procházka Kódy, ve kterých jsme se všichni shodli, jsou: pohyb po městě, škola a volný čas - hospody. Pohyb po městě je v rozhovoru klíčovým pojmem, protože respondent bydlí relativně na okraji města. Škola a nákupy jsou pravidelnými aktivitami dotazované. Kódy Kampus a pohyb po městě jsou používány také často, protože se jedná o stěžejní body denních provozovaných aktivit. Méně pravidelné aktivity jsou návštěvy hospod, zábava a cvičení, pro které jsem použila tři kódy, z nichž na návštěvě hospod a cvičení jsem se shodla s Martinou, Lukáš použil pro tyto aktivity jeden kód a to volný čas. Společně s Lukášem jsme se shodli na časově omezených situacích, avšak já jsem použila kód hektické situace a Lukáš časová omezení. Kód klidové situace jsem zvolila pouze já, kód přestupní uzly pouze Martina. ROZHOVOR 2 (Martina Altmannová) - Privát - Škola – PedF, Vinařská - Hospody - Nákupy - Stravování - Volný čas - Hlavní nádraží - Sociální zařízení - Náměstí Svobody - Pohyb po městě - Negativní pocity - Pozitivní pocity V tomto rozhovoru jsme se shodli na kódech škola a hospody, s Martinou jsem se dále shodla v kódech privát – bydlení, nákupy, stravování – menza a pohyb po městě. Společně jsme se shodli také ve vymezení „špatných“ míst, avšak každý jsme použili jiný kód pro označení, já – negativní pocity, Martina – neoblíbená místa a Lukáš – nepříjemné. S Lukášem jsem se ještě shodla v kódu sociální zařízení. Kód kryjící aktivity použila jen Martina. ROZHOVOR 3 (Lukáš Báča) - Domov - Škola - Doučování - Kavárna - Nákupy - Hospody - Centrum - Práce - Knihovna - Pohyb po městě - Trasy linek dopravy - Vztah k místu - Trasa cyklostezky - Relaxace, cvičení - Negativní pocity - Pozitivní pocity Stejnými použitými kódy v tomto rozhovoru, jsou kódy: domov, doučování, škola a nákupy. Pro návštěvu hospod a kaváren jsem použila dva kódy, Lukáš jen jeden a to volný čas. S Martinou jsem se shodla v kódech relaxace, cvičení – sportovní aktivity. Kód hektické momenty – okamžiky použili oba moji kolegové, ale já ne. Martina zase na rozdíl od nás použila sama kód kryjící se aktivity. K označení nepříjemných míst jsme každý použili rozdílné kódy, ale ve svém slova smyslu velmi podobné. Martina použila kód neoblíbená místa, já opět kód negativní pocity a Lukáš kódy stísněný pocit a názvy příslušných ulic. Společně s Lukášem jsme se ještě shodli na označení centrum – střed města. Oproti kolegům jsem v tomto rozhovoru použila mnohem víc kódů, což bylo, jak jsem později usoudila, zbytečné.