Kristina KLEINWÄCHTEROVÁ BG - GEOG 2. ročník Kódování semistrukturovaného rozhovoru Kódy Tomáš Kubíček o barvy o pohyb po Brně (MHD,auto, pěšky) o nejčastější pohyb – škola, centrum města, nákupní centra o časová flexibilita o dojížďka za přítelkyní (časově náročné – auto) o sady a parky Kódy Marek Tögel o pohyb po Brně (MHD,pěšky) o nejčastější pohyb – škola, kostely o volný čas – bazén, běh, přátelé o sady a parky o jih Brna (neorientuje se) o docházka za přítelkyní o priority - škola, bydlení, nákupy o pohyb pěšky – více vnímá okolí (detailní popis okolí, trasy) o dojížďka do Kampusu (časově náročná) o nákupy v centru Kódy já o barvy o pohyb pěšky (dobrý popis cesty a okolí trasy) o pohyb po Brně (pěšky, MHD) o časová flexibilita (nedochvilnost) o nejčastější pohyb škola, Draken (práce) o střed města = nákupní zóna (vyhýbá se obchodním centrům) o dojížďka za přítelem o jih Brna (neorientuje se – konec světa:) o sady, parky, přehrada o špatné spojení MHD o víkendu Komentář: S Tomášem jsem vytvořila mnohem více si navzájem podobné kódy, jelikož naši partneři na rozhovor byli podobní. Mara Tögl si vybral kluka ze Slovenska a navíc silně věřícího, což do našeho kódování vneslo trochu jiný pohled na Brno a pohyb v něm. Marův komunikační partner měl jako výrazné body, dle kterých se při pohybu orientuje, kostely. V rozhovoru jich vyjmenovává několik a uvádí důvody, proč, kdy a kam chodí do jakého kostela. Dalším výrazným rozdílem je používání MHD, Tomášův komunikační partner využívá poměrně často auto a rád jezdí nakupovat do obchodních center na jih od Brna. Tento jev u studenta je celkem neočekávaný, jelikož studenti využívají nejčastěji MHD a popřípadě chodí pěšky. Pro všechny je náročná dojížďka na větší vzdálenosti, protože jízdní doba šalin a trolejbusů je dlouhá. Moje partnerka bydlí poměrně blízko centru a mimoškolní aktivity jako je práce či sport může vykonávat v blízkosti bydliště, tudíž chodí hodně pěšky. Obdobně je na tom i chlapec ze Slovenska, zatím co Tomův komunikační partner radši jezdí buď autem nebo MHD. Každý z respondentů má přítele či přítelkyni, takže zde zazněl popis cesty do partnerova bydliště. U všech byla překážkou vzdálenost, s kterou se pojí tedy i delší jízdní doba při použití MHD. Pro moji partnerku a Marova partnera je společné, že se neorientují v jižní (jihovýchodní) části Brna. Zatím, co Tomášův partner, jezdící za nákupy směrem na jih tento problém nemá. Jevem, který se pojí s autem je, že dva partneři chodící pěšky více vnímají své okolí a popisují ho detailněji. Kluk jezdící autem, má sice větší rádius vnímaného prostoru, ovšem detailní znalost postrádá. Výrazně mě zaujalo, že všichni znají a navštěvují brněnské parky, ať už to jsou Lužánky, Denisovy či Tyršovy sady nebo park okolo Špilasu a na Kraví hoře. Využívají těchto míst pro své volnočasové aktivity, běh, frísbíčko nebo jen na procházku. Posledním kódem je barva, i když byly pastelky chlapci ze Slovenska nabídnuty, kreslil vše jednou barvou (černou). Má komunikační partnerka si malování barvami velmi užívala a líbilo se jí to, taktéž barvy použil i Tomův partner. Ještě jsem zapomněla na nejdůležitější důvod, proč se vybraní lidé pohybují v prostoru, u všech je to škola, největší hybatel, co uvádí studenty do pohybu. Samozřejmě všichni zmínili nějaké ty hospody a kavárny, kde se scházejí s přáteli. Všechny zmíněné bary leží v blízkosti centra.