Dominika ŽÁKOVÁ 2. roč., HG 8. 5. 2011 KVALITATIVNÍ METODY V SOCIÁLNĚ GEOGRAFICKÉM VÝZKUMU CODEBANK ROZHOVORŮ NA TÉMA „VNÍMÁNÍ PROSTORU V BRNĚ“ Seznam kódů divadlo – v jednom rozhovoru se výrazně prolíná se „školou, denním pohybem“, jelikož se jednalo spíše o školní aktivitu, v ostatních případech „divadlo“ znamená kulturu a je nezávislé na škole, nicméně kód byl použit stejný hospody – ve skupině jsme se všechny shodly na částech rozhovorů, kde dotazovaní hovoří o hospodách (pro potřeby stravování, zábavy, posezení s přáteli...) nespokojenost – kód jsem použila i v případech, kdy kolegyně použily kód „neoblíbená místa“ - např. místa problémová (dopravní zácpy) nebo místa, která na respondenta nepůsobí příjemně (Cejl) nákupy – kód byl použit shodně v celé skupině MHD – v případech, kdy se jedná o cestu do školy, do zaměstnání, popřípadě o problémy spojené s dopravou (zde se kód MHD prolíná s kódem „nespokojenost“), u kolegyně se jednalo o kód „doprava po Brně“ škola – celková shoda denní pohyb – odpovědi na jednu ze základních otázek rozhovoru, kdy jsme opět podobně okódovaly příslušné oddíly rozhovorů, s tím, že druhé dvě kolegyně použily kód „pohyb po Brně“ sport – opět celková shoda Následující kódy jsem zvolila pro jejich nápadné opakování ve všech třech na sobě nezávislých rozhovorech, kdy všichni dotazovaní tato slova několikrát zmiňovali. Z toho vyplývá, že jsou tato místa pro ně významná, navštěvují je (zřejmě pravidelně) a zasahují tak do vnímání prostoru města Brna. Pro respondenty znamenají především Lužánky jakýsi důležitý bod (přestupní uzel Pionýrská), vhodné místo pro trávení volného času či potřebná „zelená“ plocha pro velké město. centrum – několikrát zmiňovaná oblast ve všech rozhovorech (využívaná během denního pohybu, při volném čase, nákupy, zábava, hospody) Vaňkovka – shoda pouze s jednou kolegyní Lužánky