Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Tvorba procvičovacích příkladů a výukových her 3. 5. 2012
Procvičovací kartičky (eCards)
Hra typu Jeopardy (u nás obdoba televizní hra Riskuj)
- v hracím poli jsou seřazeny otázky podle kategorií a podle obtížnosti, vyjádřené bodovou hodnotou
- hráč (hráči) vybírá (vybírají) otázky podle vlastního uvážení
- při správné odpovědi se mu (jim) odpovídající bodová hodnota přičítá, při špatné odpovědi odečítá
Dva LATEXové balíčky:
- jj_game - autor D. P. Story; obsahuje několik předem připravených designů stránky
- jeopardy - autor R. Mařík; vychází ze staršího jj_game.sty; umožňuje také vytvořit hru, kdy cílem není získat maximální počet bodů , nýbrž odkrýt obrázek schovaný za tlačítky na hrací desce (po úspěšném zodpovězení otázky je tlačítko odstraněno a je odkryta část obrázku pod tlačítkem, při nesprávné odpovědi zůstává tlačítko neprůhledné).
U obou zmíněných balíčků je možno:
- používat otázky, ke kterým je nabízeno několik variant odpovědí, nebo otázky, na něž je odpovědí text či matematický výraz
- vytvořit hru pro dva hráče
Párovací hra DPS (Das Puzzle Spiel)
Název hry odpovídá iniciálům autora D. P. Storyho
Cílem hry je najít skrytý nápis. Hráči mají k dispozici sadu otázek a sadu odpovědí (pro ztížení hry může být více odpovědí než otázek). Při každém správném spárování otázky a odpovědi se objeví jedno písmenko z tajenky. Při použití ve výuce je tajenkou nejčastěji jméno matematika, jehož práce se alespoň trochu týká probíraného tématu a s jehož životopisem studenty stručně seznámí úvodní snímek hry.
Úkol
Sazba tří jeopardy her
- upravit (hlášky správné/špatné odpovědi, zprávu pro úspěšného řešitele (šampiona), titulek hry)
- nová hra pro dva hráče
- nová hra "Poznej!" na pozadí s obrázkem joke.jpg
Sazba procvičovacích kartiček
- přeložit tlačítka
- vytvořit procvičování ze stejných rovnic jako je u hry jeopardy