13.3.2012 1 DÁLKOVÝ PRŮZKUM ZEMĚ Ruční vektorizace snímků - doplněníLukáš Herman Snapping Přichytávání, režim nájezdu Hojně se používá se při editaci vektorových dat Automatické umístění kurzoru na klíčový bod (nejčastěji vertex), pokud je kurzor v dostatečné vzdálenosti V Geomatice: Tools – Options… – Vector editing Je velmi vhodné mít zapnuté Snap automaticaly ! Cílem snappingu je zamezit vzniku topologických chyb při editaci Topologie = vzájemná prostorová konfigurace (vztah) geometrií (prost. objektů) Strategie při pořizování spojitých ploch „Vykrajování" z polygonu plochy snímku, která se na začátku vytvoří pomocí New Shapes Rectangle Vytváření jednotlivých polygonů - musí se dbát na to, aby mezi sousedícími polygony nevznikaly mezery (obzvlášť důležité je v tomto případě použití snappování)! Attribute Manager – menu Tools – Aggregate Attributes… Atribut rozlišující druh povrchu musí odpovídat zvolenému klasifikačnímu schématu. Rovněž je nutné mít připraven atribut pro uložení plochy (Table Definition – Geometry Field Properties) Statistika zastoupení Výběr vrstev a prvků Důležité je mít vybranou správnou (vektorovou) vrstvu V případě, že upravujeme již existující prvky, je nutné je mít také vybrané