Téma: Průkaz a izolace některých půdních mikroorganismů Cíl praktického cvičení: Jmenujte některé procesy, kterých se účastní půdní mikroorganismy: Kterých buněčných stadií využijeme při izolaci rodu Clostridium? Jakým způsobem je izolujeme ze společenství aerobních zástupců? Jaký je rozdíl mezi půdními autochtony a zymogeny co do počtu zástupců? Jmenujte některé autochtonní půdní bakterie. Jaké selektivní medium se využívá pro izolaci rodu Azotobacter? Jakou složku neobsahuje a jak na tomto mediu vypadá morfotyp kolonií azotobaktera? Jmenujte některé vlastnosti clostridií: Jmenujte některé vlastnosti azotobaktera: Jmenujte zástupce celulolytických bakterií. Jak můžeme tyto organismy jednoduchým způsobem izolovat ze vzorků půdy? Jak se jejich přítomnost projevuje? Jak probíhá rozklad celulózy? Je to zcela nitrobuněčný proces? Pomůcky: Zdroj půdy pro průkaz azotobaktera: Zdroj půdy pro průkaz clostridií: Zdroj půdy pro průkaz celulolytických bakterií: Pomůcky: Princip průkazu přítomnosti azotobaktera: Princip průkazu přítomnosti klostridií: Princip průkazu přítomnosti celulolytických bakterií: Vyhodnocení přítomnosti azotobaktera podle zdroje půdy: Vyhodnocení přítomnosti clostridií: Vyhodnocení přítomnosti celulolytických bakterií: Týden Procento rozkladu Pigmenty 1. Buničina: Filtrační papír: Noviny: Buničina: Filtrační papír: Noviny: 2. Buničina: Filtrační papír: Noviny: Buničina: Filtrační papír: Noviny: 3. Buničina: Filtrační papír: Noviny: Buničina: Filtrační papír: Noviny: