Tvorba interaktivních výukových her Interaktivní hry Tvorba interaktivních výukových her Roman Plch, Silvie Šabacká Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí pdfLATEXu 30. 4. 2014 Tvorba interaktivních výukových her Interaktivní hry Riskuj Interaktivní hry – 1. Riskuj (balíček jeopardy) Tvorba interaktivních výukových her Interaktivní hry Riskuj Hra Riskuj – balíček jeopardy autorem je Robert Mařík z Mendelovy univerzity v Brně (vychází ze staršího balíčku jj_game.sty od D. P. Storyho) skládá se ze dvou hlavních částí: hlavní stránka s herní plochou a část s otázkami z příslušné kategorie (každá otázka vždy na samostatné stránce) podporuje otázky typu výběr z nabízených možností i doplňovací (matematické či textové) je nutné nahrát balíčky dljslib i exerquiz instalační balíček jeopardy.sty: http://ftp.cstug.cz/ pub/tex/CTAN/macros/latex/contrib/jeopardy/ Tvorba interaktivních výukových her Interaktivní hry Riskuj Minimální hlavička dokumentu \documentclass[12pt]{article} \usepackage[czech]{babel} \usepackage[utf8]{inputenc} \usepackage[screen]{pdfscreen} \usepackage{amsmath} \usepackage{color} \usepackage[pdftex]{exerquiz} \usepackage[ImplMulti]{dljslib} \usepackage[czech,finetune,twoplayers]{jeopardy} Tvorba interaktivních výukových her Interaktivní hry Riskuj Možné volby czech – celý test spolu s hláškami je v češtině twoplayers – hra pro dva hráče picture – hráči postupně odkryvají části skrytého obrázku. Pokud odpoví špatně, vybraná část obrázku zčerná. U této hry je navíc tlačítko „Solution“, které odkryje kompletně celý obrázek. finetune – řeší grafický problém zvětšených proporcí u Jeopardy. Pokud v kombinaci s parametrem picture dojde k neúplnému zakrytí obrázku, můžeme obrázek posunout pomocí \AditionalShift. Tvorba interaktivních výukových her Interaktivní hry Riskuj Hra Riskuj Hra má dvě hlavní části 1 herní pole – sestavíme příkazem \MakeGameBoard v těle dokumentu. Jak můžeme ovlivnit jeho vzhled viz následující slide. Ihned následuje: 2 část s otázkami z příslušných kategorií – každá otázka je na samostatné stránce. Poté, co hráč na otázku odpoví, vrátí se zpět na herní pole. Základní struktura: \begin{category}{jednoznacny-nazev} \begin{question} ... \end{question} ...další otázky... \end{category} Tvorba interaktivních výukových her Interaktivní hry Riskuj Nastavení vzhledu Vzhled herní plochy, jejích tlačítek a hlášek můžeme ovlivnit příkazy: \SetGameWidth a \SetGameHeight – nastavení šířky a výšky hrací plochy. \JeopardyTitle – definuje nadpis testu. Nastavíme jej pomocí příkazu \def. \ChampionMsg – uzavřeme-li celou hru úspěšně (implicitně na 90 %), zobrazí se „vzkaz pro šampióna“. Úspěšnost můžeme upravovat příkazem \Goal. Nastavíme jej pomocí příkazu \def. \Celltoks či \Scoretoks – nastavení vzhledu hracích polí či pole bodového hodnocení. \everyCategoryHead – aplikuje nastavení na všechny hlavičky prostředí category \correctColor a \wrongColor – barvy pro správnou a Tvorba interaktivních výukových her Interaktivní hry Riskuj Volba picture \ChampionMsg může například obsahovat jméno obrázku \Celltoks je automaticky nastaven na \BG{0 0 0} Obrázek načteme pomocí příkazu \JeopardyPictureFile{} v hlavičce dokumentu. Příklad hrací plochy s obrázkem (zdroj: R. Mařík: game4.pdf).