elektřina a magnetismus úvod Organizace předmětu • přednáška prof. RNDr. Mirko Černák, CSc. RNDr. Pavel Konečný, CSc. (pom. přednášející) • cvičení: • Mgr. Martin Čermák Ph.D, • Mgr. Jan Čech, Ph.D. • Mgr. Petr Zikán • konzultace: Konečný, Čermák, Čech, Zikán Přednáška • Výklad, • experimenty • kvizy • diskuze cvičení, zkouška • Cvičení povinné, povolené 3 neúčasti, při větší absenci navíc příklady za domácí úlohu. • Domácí úkoly • Průběžná kontrola - tři písemky ve cvičení+ 1 opravná. 50%bodový limit pro získání zápočtu • zkouška- dvoudílná test + početní příklady. Hodnocení 1/3 cvičení 1/3 test 1/3 písemka. Každá dílčí část alespoň 50% úspěšnost. Ústní zkouška pro zájemce o lepší známku. Matematika • „Nejlepším přítelem fyzika je matematika“viz • http://inside.mines.edu/~dwu/classes/CH351/ge neral/feynman_quote.html • vektorový počet, diferenciální a integrální počet. • předmět 1 semestr F1711, 2 semestrF2711 • Že jste to ještě nebrali? • Elektřina a magnetizmus je vhodný terén pro úvod do vektorového počtu a diferenciální a integrální počet. Kvasnica, Jozef, 1930-1992 Praha : Academia, 1989 Vydání: 1. vyd. ISBN: 8020000887 Kvasnica, Jozef, 1930-1992 ACADEMIA 26.01.2000 Vyd. 2., opr. ISBN: 8020006036 EAN: 9788020006035 Jana Musilová, Pavla Musilová Vydavatelství: VUTIUM ISBN: 978-80-214-4071-5 Z čeho studovat ? Elektřina a magnetismus Bedřich Sedlák, Ivan Štoll Academia, 2002 ISBN: 8020010041 Autor: Bedřich Sedlák, Ivan Štoll Nejnovější vydání: Karolinum - 2013 ISBN: 9788024621982 David HALLIDAY, Robert RESNICK, Jearl WALKER Vydavatelství: VUTIUM ISBN: 978-80-214-4123-1 Electricity and Magnetism Hardcover 2013 by Edward M. Purcell (Author), David J. Morin (Author) ISBN-13: 978-1107014022 ISBN-10: 1107014026 Edition: 3rd Introduction to Electrodynamics (3rd Edition) January 9, 1999 by David J. Griffiths (Author) ISBN-13: 978-0138053260 ISBN-10: 013805326X Edition: 3rd Pokus o identifikaci hlavních problémů souvisejících se studiem • ztráta kontaktu s probíranou látkou „student se ztratí“ • pak příprava až na zkoušku a to „v jednom tahu“. Takové znalosti nejsou příliš trvanlivé • Důvod ztráty kontaktu. Nedostatek zpětné vazby směrem k sobě a směrem k učiteli. Zajištění zpětné vazby • V přednáškách kvizy, • Ve cvičeních kontrolní písemné práce. • Diskusní fórum. • Anonymní možnost komentářů, v písemné podobě na přednášce do „urny“. IS bohužel neumožnuje on line anonymní zpětnou vazbu.