Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu
Tvorba výukových her - Riskuj 7. 5. 2015
Interaktivní hry a testy pro výuku předmětu Matematická analýza I.
Bakalářská práce - popisuje mimo jiné práci s balíčky DPS a jeopardy.
Hra typu Jeopardy (u nás obdoba televizní hra Riskuj)
- v hracím poli jsou seřazeny otázky podle kategorií a podle obtížnosti, vyjádřené bodovou hodnotou
- hráč (hráči) vybírá (vybírají) otázky podle vlastního uvážení
- při správné odpovědi se mu (jim) odpovídající bodová hodnota přičítá, při špatné odpovědi odečítá
Dva LaTeXovské balíčky:
- jj_game - autor D. P. Story (jazyk hlášek je angličtina); obsahuje několik předem připravených designů stránky
- jeopardy - autor R. Mařík (jazyk hlášek je čeština); vychází ze staršího jj_game.sty od D.P.Storyho; umožňuje také vytvořit hru, kdy cílem není získat maximální počet bodů, nýbrž odkrýt obrázek schovaný za tlačítky na hrací desce (po úspěšném zodpovězení otázky je tlačítko odstraněno a je odkryta část obrázku pod tlačítkem, při nesprávné odpovědi zůstává tlačítko neprůhledné).
U obou zmíněných balíčků je možno:
- používat otázky, ke kterým je nabízeno několik variant odpovědí, nebo otázky, na něž je odpovědí text či matematický výraz
- vytvořit hru pro dva hráče
Vzorový dokument:
Úkol
Vytvořte vlastní hru typu Riskuj na libovolné téma ze středoškolské matematiky.