Tvorba interaktivních výukových materiálů pomocí LaTeXu

Tvorba výukových her - Riskuj 7. 5. 2015

Interaktivní hry a testy pro výuku předmětu Matematická analýza I.
Bakalářská práce - popisuje mimo jiné práci s balíčky DPS a jeopardy.

Hra typu Jeopardy (u nás obdoba televizní hra Riskuj)

  • v hracím poli jsou seřazeny otázky podle kategorií a podle obtížnosti, vyjádřené bodovou hodnotou
  • hráč (hráči) vybírá (vybírají) otázky podle vlastního uvážení
  • při správné odpovědi se mu (jim) odpovídající bodová hodnota přičítá, při špatné odpovědi odečítá


Dva LaTeXovské balíčky:

  1. jj_game - autor D. P. Story (jazyk hlášek je angličtina); obsahuje několik předem připravených designů stránky
     
  2. jeopardy - autor R. Mařík (jazyk hlášek je čeština); vychází ze staršího jj_game.sty od D.P.Storyho; umožňuje také vytvořit hru, kdy cílem není získat maximální počet bodů, nýbrž odkrýt obrázek schovaný za tlačítky na hrací desce (po úspěšném zodpovězení otázky je tlačítko odstraněno a je odkryta část obrázku pod tlačítkem, při nesprávné odpovědi zůstává tlačítko neprůhledné).

U obou zmíněných balíčků je možno:

  • používat otázky, ke kterým je nabízeno několik variant odpovědí, nebo otázky, na něž je odpovědí text či matematický výraz
  • vytvořit hru pro dva hráče

Vzorový dokument:

Úkol

Vytvořte vlastní hru typu Riskuj na libovolné téma ze středoškolské matematiky.