Seminář : rurální geografie 18. března 2015 Interpretace výzkumu •písemná (tištěná x elektronická) x ústní •závěrečná zpráva •článek •publikace •prezentace (ve firmě, ve škole, na semináři (kolokviu), konferenci,…) • • •výhody x nevýhody • • Ústní prezentace •O čem? … téma •Na jak dlouho? … doba prezentace •Komu (Pro koho)? … obecenstvo, posluchači •Jakým způsobem? … úroveň odbornosti i způsob podání •S jakým výsledkem? … očekávání, výstupy • •téma, délka prezentace – viz zadání projektu (úkolu, seminárky,…) •obecenstvo (posluchači) – nejčastěji zadavatel projektu (úkolu, seminárky + kolegové, spolužáci,…) Zásady prezentování •jazyková správnost (gramatika, vyjadřování,…) •odborná správnost (terminologie) •formální správnost (celkový dojem prezentace) •logická struktura – návaznost • •časté chyby: nevypovídající mapy, grafy, tabulky; chyby ve výpočtech, definicích nebo interpretaci výsledků •používání některých frází a formulací: „vlastně“, „každopádně“, „relativně“, „de facto“, „potencionální“, „takže“, „respektive“,… •opakování slov a vět Příčiny chyb •stres a nervozita •nepřipravenost •málo sebedůvěry a ambicí •vysoká konkurence, náchylnost k panice •úplná neinformovanost •nemoc,… • •důležitý je trénink!