GEOGRAFIE V PRAXI Z4011 METODY GEOGRAFICKÉHO VÝZKUMU JIŘÍ DUJKA, JARO 2016 • Pokuste se na tomto tématu vybudovat osnovu fiktivního geografického projektu. Zaměřte se především na následující stránky: • zdůvodněte výběr tématu, posuďte aktuálnost tématu, jeho „geografičnost“; • stanovte cíle práce a předpokládané výsledky; • navrhněte potřebná data a jejich zdroje, odhadněte náročnost jejich získání; • s využitím elektronických informačních zdrojů (EZB, Google Scholar) předvedených v rámci přednášky se pokuste vyhledat relevantní zdroje (knižní, či časopisecké). • náležitě ocitujte cca 6 textů, jež jsou z vašeho pohledu nejdůležitější; • v případě potřeby navrhněte terénní výzkum a jeho průběh. • Celý (fiktivní) projekt představte ve formě krátké powerpointové prezentace. REŠERŠE LITERATURY • závěrečné práce MUNI • vyhledávač • Google Scholar (http://scholar.google.com) • Google Books (http://books.google.com) • při použití VPN větší dostupnost některých zdrojů CVIČENÍ 5 • Pokuste se v krátkém strukturovaném textu (max. 1 strana) identifikovat alespoň 3 oblasti, ve kterých má dle vás sociální (humánní) geografie nějaký komerční potenciál. • Jinými slovy – pokud byste nyní začínali podnikat a přáli si oborem svého podnikání zůstat v rámci sociální geografie, jaké projekty by vám přišly zajímavé a komerčně udržitelné? • O jaké typy výstupů, znalostí či kompetencí sociálních geografů je dle vás zájem na volném (neakademickém) trhu práce? INSPIRACE http://geogr.muni.cz/uchazeci-rozhovory CVIČENÍ 5 • protokol, pouze odevzdat • hodnocení v poznámkovém bloku • dotazy – mail • deadline: 11. dubna 2016 DÍKY ZA POZORNOST!