Popularizace VaV v obecném kontextu
Zajímavosti
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (OPVVV) a popularizace vědy
V Programovém dokumentu OP Výzkum, vývoj a vzdělávání je v rámci Prioritní osy 1 uvedeno mezi aktivitami zaměřenými na zvýšení mezinárodní kvality výzkumu a jeho výsledků (SC 1): Vytvoření nových a rozvoj stávajících návštěvnických center v podpořených výzkumných centrech a infrastrukturách, včetně souvisejících popularizačních programů, aktivit a materiálů (jako doplňková aktivita k podpoře kapacit excelentních výzkumných týmů).
V Prioritní ose 2, Investiční priorita 1, SC 5 Zlepšení podmínek pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje je cílem intervencí mj.: Zatraktivnění práce ve VaV jako profesní volby díky stimulaci zájmu dětí, žáků a studentů o VaV od předškolního věku. Bude podporován další kvalitativní rozvoj center popularizace vědy na VŠ, v dalších výzkumných organizacích i v sektoru neformálního vzdělávání.
Mezi podporované aktivity patří mj.:
Podpora opatření na popularizaci vědy a výzkumu, která budou mít dopad na laickou i odbornou veřejnost včetně dětí, žáků a studentů, vytváření a implementace strategií a systémů pro popularizaci výzkumu, včetně programů školení výzkumných pracovníků v oblasti komunikace a popularizace výzkumu a vývoje, pořádání tematických letních škol apod. Podpořena bude na celém území České republiky možnost upgrade expozic a tvorba nových vzdělávacích programů spojených s neformálním vzděláváním, které slouží k popularizaci výzkumu. Vzhledem k zaměření této prioritní osy se bude jednat o aktivity menšího rozsahu.
V Prioritní ose 3 se mezi typy podporovaných aktivit objevuje mj. téma motivace k vědě a badatelsky orientovanému učení.
Kontakt pro bližší informace a konzultace: opvvv@msmt.cz
Oddělení publicity: Mgr. David Palivec, +420 234 814 510, david.palivec@msmt.czProgramový dokument OP VVV je k dispozici zde: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/text-op-vvv
Brožury k OP VVV: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/informacni-materialy-publicita