Cvičení 1 – příklady u tabule Příklad 1.: U 30 žáků 9. ročníku základní školy byla zjištěna známka z fyziky na vysvědčení v 1. pololetí. známka 1-výborně 2-chvalitebně 3-dobře 4-dostatečně 5-nedostatečně počet žáků 4 11 9 4 2 a) Vytvořte tabulku rozložení četností. b) Nakreslete graf četnostní funkce a empirické distribuční funkce. c) Nakreslete polygon četností. c) Sestrojte krabicový diagram. Příklad 2.: U 60 náhodně vybraných mužů byl zjišťován průměrný čistý měsíční příjem (v tisících Kč v minulém roce). Získané údaje jsou roztříděny do 7 třídicích intervalů. ( 1jj u,u + nj ( 1813, 15 ( 2318, 14 ( 2823, 10 ( 3328, 8 ( 3833, 5 ( 4338, 4 ( 4843, 4 a) Sestavte tabulku rozložení četností. b) Nakreslete histogram a graf intervalové empirické distribuční funkce. c) Vypočtěte vážený průměr a váženou směrodatnou odchylku příjmu těchto 60 mužů. Příklad 3.: Byla zaznamenána doba montáže jistého dílu (v minutách) jedním pracovníkem v průběhu směny: 10,46 19,10 18,10 21,40 22,50. Pomocí NP plotu posuďte, zda se data řídí normálním rozložením.