Pravidla pro vypracování didaktického testu: Protože je nás deset, rozdělíme se na dvě skupiny po pěti. Na 9.5. připraví svůj test Došková, Gregorová, Hebelková, Husek, a Lopraisová, na 16.5 ostatní (Siebenbürgerová, Stošek, Vaňková, Vávrová, Vencelides). Pokud někdo ví, že na daný termín připravit test nezvládne, domluví se s někým z druhé skupiny a vymění se (kus za kus). Daná hodina bude probíhat tak, že každý zadá svým kolegům vypracované zadání testu, udá čas, za který mají kolegové test vyřešit (níže je limit, ale test může být kratší či lehce delší), přidá nutné instrukce. (Namnožit test je možné po dohodě se mnou, chci také jednu kopii, takže jich musí být 11). V daném čase budeme všichni vypracovávat test, po jeho uplynutí během dvou minut vyplníme tabulku hodnocení a proběhne cca tříminutová diskuze. Po vypracování všech testů proběhne skupinová diskuze porovnávající jednotlivé testy a vybírající nejlépe vypracovaný test. Vzhledem k tomu, že máme maximálně 120 minut, navrhuji test na 10minut čistého času, tabulku a diskuzi na pět minut celkem, tj. 5x15=75 minut a zbývající čas počítám na prostoje, prodloužení aktuálních diskuzí a závěrečnou diskuzi. Obtížnost testu stanovuji tak, aby jej zvládl po přípravě vypracovat středoškolák, například jako součást maturitní zkoušky. Obor testu může být libovolný předmět, z kterého lze na našich školách maturovat. Hodnotit navrhuji tato kritéria (bodováním či známkováním): časová přiměřenost textu přiměřená obtížnost testu – jednotlivé otázky či jako celek jasnost zadání jednotlivých otázek v případě, že budou v testu uzavřené otázky, pak jasnost formulace správných a špatných odpovědí a návodnost či matoucnost špatných odpovědí gradace testu (od jednodušších k složitějším anebo naopak, vyrovnanost obtížnosti otázek) další parametry??? Prosím vyjádřete se k tomuto návrhu, mohu jej případně změnit dle Vašich přání. P.S.: Netrvám na tom, aby byl test zadán písemně, ale v tom případě připravte pro kolegy odpovědní listy.