METODY GEOGRAFICKÉHO VÝZKUMU Cvičení č. 7 19.4.2018 •Marek Lichter STUDIUM GEOGRAFIE ▪Kolik geografů svět potřebuje? PROČ GEOGRAFIE? ▪Důvod studia? ▪Od narození? ▪Změna pohledu po SŠ? ▪Rodinná tradice? ▪Peníze? ▪Učitelství? Poslání? ▪Hlavní negativa? ▪ ▪ (SOCIÁLNÍ) GEOGRAFIE = JEN ŠKOLA? ▪Má sociální geografie místo na světě i mimo školu? ▪Jako samostatný obor? Jako subdisciplína? ▪Jaké je vysněná práce sociálního geografa? ▪Jaká je situace dnes? Jaká byla? ▪Znali jste nějakého sociálního geografa před nástupem na VŠ? ▪ ▪ ▪ ZADÁNÍ SEDMÉHO CVIČENÍ ▪Pokuste se v krátkém strukturovaném textu identifikovat alespoň 3 oblasti, ve kterých má dle vás sociální (humánní) geografie nějaký komerční potenciál. ▪ ▪Jinými slovy – pokud byste nyní začínali podnikat a přáli si oborem svého podnikání zůstat v rámci sociální geografie, jaké projekty by vám přišly zajímavé a komerčně udržitelné? ▪ ▪O jaké typy výstupů, znalostí či kompetencí sociálních geografů je dle vás zájem na volném (neakademickém) trhu práce? ▪ SEDMÉ CVIČENÍ ▪Výsledkem cvičení bude esej ▪Rozsah max. 1 A4 ▪Vlastní pohled na problematiku – bez literatury atd. ▪I v celosvětovém kontextu ▪Bez úvodu, zadání, závěru… jen hlavička. ▪ ▪Odevzdat do odevzdávárny ▪26. 4. 2018 všechny skupiny ▪Jedna odevzdávárna ▪ ▪Dotazy? ▪Případně mail… DÍKY ZA POZORNOST ▪ ▪ ▪ ▪ ▪ Glóbus Symbol zvednutého palce