Formulář pro zpětnou vazbu Pro kvalitní a systematické zhodnocení hodiny vašeho kolegy/kolegyně vám nabízíme tento zpětnovazební formulář. Prosím myslete na to, že tato zpětná vazba má sloužit vašemu kolegovi/kolegyni k rozvíjení pedagogického umu. Proto se při vašich odpovědích nebojte rozepsat nad rámec pomocných otázek. Při dávání zpětné vazby myslete na tyto zásady: 1. Buď konkrétní. 2. Hodnoť práci, ne osobu vyučujícího. 3. Mluv o svých pocitech a názorech. 4. Snaž se být pozitivní. 5. Vyhýbej se nejasnostem, nejednoznačným formulacím. 6. Ať je tvá zpětná vazba přiměřená. 7. Ať je tvá zpětná vazba podnětná. Jméno vyučující(ho): Datum hodiny: ZPĚTNÁ VAZBA Oblast hodnocení Komentář či slovní hodnocení Téma Jaké bylo téma hodiny? Jak do něj vyučující uvedl(a) žáky? Působil(a) na tebe vyučující jako odborník na téma, o kterém hovořil(a)? Cíl Jaký byl podle tebe cíl hodiny? Byl cíl hodiny dostatečně jasný a konkrétní? Byl podle tebe naplněn? Struktura Jaká byla struktura vyučované hodiny? Byla pro tebe struktura hodiny dostatečně přehledná? A pro studenty? Pracovali studenti v rámci menších skupin nebo samostatně? Rekvizity Jaké rekvizity použil(a) vyučující ve výuce? Jaký to mělo efekt na žáky? Napadají tě další rekvizity, kterými mohl(a) vyučující svůj výklad podpořit? Jazyk a vysvětlování Odpovídal jazyk a zvolená slova vyučující(ho) cílové skupině a kontextu hodiny? Bylo podle tebe rozumět všemu, co bylo řečeno? Pohyb, gesta a grimasy Obsahovala hodina nějaká rušivá gesta, pohyby či grimasy? Dokreslovala gestikulace látku, kterou vyučující vysvětloval(a)? Originalita Překvapila nebo zaujala tě tato hodina něčím neobvyklým (aktivita, reakce studentů)? Bavila podle tebe hodina studenty? Interakce a 0tázky Jak vyučující interagoval(a) se studenty? Byla podle tebe interakce se studenty podnětná? Interagovali žáci spolu navzájem? Kolik času v hodině mluvil(a) vyučující a kolik studenti? Práce s časem Jak si vyučující rozvrhl(a) jednotlivé aktivity v hodině? Kterým aktivitám věnoval(a) nejvíce a nejméně času? Zadávání úloh Formuloval(a) vyučující vždy jasně, co po studentech chce? Věděli studenti vždy, co mají dělat? Celkový dojem Jaký celkový dojem v tobě náslechová hodina zanechala? Na čem by podle tebe vyučující mohl(a) zapracovat? Cokoli dalšího Je ještě něco, co tě zaujalo a nevešlo se to do žádné z výše uvedených kategorií?