Specializační seminář Molekulární biologie a genetika 2
Pokyny pro přednášející a porotu
Všichni studenti budou v průběhu podzimního semestru prezentovat vybranou bakalářskou práci, která již byla úspěšně obhájena v minulých letech.
- Tématicky by měla být BP co nejvíce podobná vlastní zpracovávané BP - může se jednat například o práci předchůdců ze stejného pracoviště. Výběr BP pro prezentaci je vhodné konzultovat se školitelem
- BP by měla být dohledatelná v archivu závěrečných prací v IS - minimálně 10 dní před vlastní prezentací zašlete název a původního autora na e-mail marketa.wayhelova@mail.muni.cz
- Název prezentované BP bude poté zveřejněn v Interaktivní osnově - porota a publikum se tak předem seznámí s programem semináře, mohou si BP prolistovat a eventuálně si připravit dotazy
- Názvy všech BP prezentovaných v semináři budou k dispozici v Interaktivní osnově (oddíl "Program semináře") a rovněž cca 10 minut před zahájením semináře na obrazovce přes MS Teams
Struktura přednášky
- prezentace BP bude BEZ POUŽITÍ JAKÝCHKOLIV SNÍMKŮ
- rozsah 5-6 minut = bude se jednat o nácvik obhajoby, proto je nutné dodržet časový limit
- přednášející uvede téma bakalářské práce, jméno autora, jeho školitele a pracoviště, rok obhajoby. Poté představí problematiku řešenou v BP a jednotlivé části
- Ke formě obhajoby BP odkazujeme na informace získané z kurzu Bi2401 Metody zpracování bakalářské práce z genetiky a molekulární biologie (vyučován v jarních semestrech)
- prezentující student by se měl s obsahem prezentované BP seznámit v dostatečné míře, aby po jejím představení dokázal zodpovědět na dotazy poroty a publika
- na konci každého semináře bude prostřednictvím hlasování přes aplikaci Socrative vybrána vítězná přednáška, jejíž autor bude odměněn 1 bonusovou absencí (hlasování se mohou účastnit všichni studenti a přítomní vyučující)
Porota a její úkoly
- určení studenti, případně přítomní vyučující
- každý student v porotě musí provést hodnocení a položit otázku alespoň ke 3 prezentacím přes mikrofon po odeznění přednášky). Dotazy může klást rovněž kdokoliv z vyučujících či publika