Písemná příprava na vyučovací hodinu obsahuje: název (téma) hodiny otázky k opakování látky, na kterou navazujete (zopakujte všechny pojmy, které studenti probrali v předchozí výuce a vy je budete pro expozici nové látky potřebovat) krátkou motivaci (řečnická otázka, krátký rozhovor se studenty, situace ze života, obrázek, krátké video, praktický význam probíraného tématu, prostě cokoliv, co by studenty navnadilo na probírané téma) vlastní výklad, který nemusí být psán formou přednášky v celých větách, ale musí být jasná strukturace učiva s vyznačením nových pojmů, naznačen zápis na tabuli (popř. předkreslený obrázek, budete-li v hodině kreslit na tabuli) otázky pro shrnutí a opakování nové látky literární pramen/y, ze kterého/kterých jste čerpal/a pomůcky, které budete používat (obrazy, folie, náčrtky, diapozitivy, filmy, multiplikáty, modely, atp.)