ZAMĚŘENÍ STUDENTSKÝCH PRACÍ V RÁMCI OBOU POHRANIČNÍCH PŘEDMĚTŮ – JS 2021 MU 1.3. – 30.6 (25/18 studentů), Univie 14.4. – 30.6. (40 studentů) BLOK A: Rozvoj města 1. Historický vývoj města: role města na Moravě, v Česku, střední Evropě, vliv na sousední města (architektura, správa atd.) 2. Vývoj metropole: Brno jako metropole? 3. Suburbanizace (Brno jih?) 4. Suburbanizace Brno (sever?) 5. Gentrifikace v Brně: vývoj, příklady 6. Síť cyklostezek v Brně: přehled, výstavba, záměry BLOK B: Přeshraniční vztahy 7. AT-CZ: přeshraniční regionální rozvoj, EU-fondy regionální politiky (INTERREG, Evropská územní spolupráce, příklady projektů) KARMAZÍNOVÁ, HÜBNER, LOBPREISOVÁ 8. Bilaterální vztahy: Wien – Brno (partnerství škol, umění a kultura, vzdělávací programy, bilaterální partnerství apod.) KUBÍK, BLATNÝ 9. TEN: transevropské sítě (role Brna v transevropské síti, přesun a nové nádraží v Brně) MRAČKOVÁ, HAKL 10. CENTROPE: představení projektu, příklady, kritická analýza CECH, GORNÝ, KAMINSKÝ Na téma za MU 9x2 studenti + 1x1, za Univie 10x4. GARANCE – NÁVRH: BLOK A Z7895 – Mirjana STANOJEVIČ (+ 15 studentů), BLOK B Z9877 – Milan JEŘÁBEK (+ 10 studentů) Témata budou zpracována v týmech v Brně (Masarykova univerzita) a ve Vídni (Vídeňská univerzita) na základě příslušných případových studií ve Vídni a v Brně (částečně zrcadlově). V prvním kroku má výstup za každé téma 10 stran textu + doprovodný materiál (mapy, schémata, fotografie, tabulky), celkem tedy 100 stran jako základ pro publikaci, toto v mateřském jazyce. Podle možností budou zajištěny překlady ČJ/NJ. Ve druhém kroku se spojí týmy z Česka a Rakouska (videokonference), aby společně vypracovaly dvoustránkový syntetický článek (v angličtině). Cílem je porovnat dvě případové studie a vypracovat rozdíly a zvláštnosti. Zde jsou klíčové následující otázky: Co je specifického (na příslušné téma) o Brně nebo ve Vídni? Kde existují podobnosti, kde existují rozdíly v přístupu, vývoji nebo implementaci? Co se může Vídeň naučit a co se může Brno naučit od Vídně? Každou z 10 pracovních skupin doprovází pedagog, lektor či cvičící. 7.3.2021, MJ