Datum: Hodina: 1 Čas: 8:00-8:45 Třída: 3.B Místnost: online Název hodin: Kartografie Cíle hodiny: Seznámit žáky s tématem kartografická zobrazení. Výukové cíle: Žáci dovedou rozlišit typy kartografických zobrazení. Žáci dovedou vysvětlit rozdíly mezi kartografickými zobrazeními. Žáci dovedou analyzovat výhody a nevýhody kartografických zobrazení. Návaznost na vzdělávací plán: Návaznost na jiné vědomosti: Kartografie. Zeměpisné souřadnice. Zdroje: Příprava místnosti a materiálu: BRÓSKA, M. (2020): Nový zeměpis I. v kostce, Fragment, 152. str. Dnešní Svět – Kartografie Geografie pro střední školy – fyzickogeografická část 1 – Jaromír Demek, Vít Voženílek, Miroslav Vysoudil Materiály učitele PREZENTACE VIDEO https://www.youtube.com/watch?v=kIID5FDi2JQ&ab_channel=Vox QUIZIZZ https://quizizz.com/admin/quiz/602e8800c62824001cb10b7c Diferenciace: Akční body: Quzizz Aktivity/úkoly: Čas: Učební postup: Uvítání, opakování. 0-10 Zopakovat látku z minulých hodin. Sledování vybrané části videa. Otázky na žáky (Jak se nazývá proces, kdy se země převádí do roviny? Proč je populární Mercatorovo zobrazení? Kde se využívá?) Frontální výuka. Opakování nových znalostí. Vypnuta funkce pro časové zvýhodnění studentů. Motivační video. Žáci sledují 4 minuty. Odpovídají na otázky učitele. 10-17 Výklad látky s prezentací. Žáci mají k dispozici zápis od pana profesora, nemusí si zapisovat. 17-35 Opakování pomocí kvízu v Quizizz. 35-45 Základní opěrné pojmy Mapa Zobrazení Globus Základní nové pojmy Azimutální zobrazení Obecné zobrazení Válcové zobrazení Kuželové zobrazení