datum: 23.3. a 24.3. Hodina: online Čas: Třída: 5. ročník Místnost: Název hodin: Česká republika – Moravskoslezský a zlínský kraj Cíle hodiny: - navázat na učivo ze 4. ročníku - seznámit žáky se základní charakteristikou obou krajů - zmínit se o zajímavostech daného kraje Výukové cíle: - žák základní charakteristiku krajů - žák dokáže na slepé mapě určit, kde se kraj nachází - žák dokáže vyjmenovat sousední kraje - žák dokáže „vypíchnout“ čím je daný kraj obecně známý Návaznost na vzdělávací plán: Návaznost na jiné vědomosti: vodstvo, nerostné suroviny, dějepis Zdroje: Nová Škola (2012): Vlastivěda 5 - ČR jako součást Evropy Příprava místnosti a materiálu: - dataprojektor a interaktivní tabule – prezentace - pracovní list ke každému kraji Diferenciace: Akční body: - poloha, rozloha, vodstvo, zemědělství, průmysl, přírodní a kulturní památky a zajímavosti Aktivity/úkoly: - úvodní informace (co nás čeká) - poloha rozloha, města - povrch kraje - vodstvo - zemědělství - průmysl - přírodní a kulturní zajímavosti kraje - závěrečné opakování – zadání DÚ (prac. list) Čas: 3 8-10 3 3-5 5 5 5 5 Učební postup: - práce s mapou v učebnici - práce s učebnicí a zápis do sešitu - práce s mapou - práce s mapou - obrázky v prezentaci - práce s prezentací a s učebnicí - zkontrolování a doplnění informací do zápisu Základní opěrné pojmy - poloha, rozloha, vodstvo, zemědělství, průmysl, zajímavosti