datum:. Hodina: online Čas: Třída: 5. ročník Místnost: Název hodin: Česká republika – Povrch Cíle hodiny: - navázat na učivo ze 4. ročníku - seznámit žáky s povrchem Čr - charakterizovat základní členění povrchu - charakterizovat naše pohoří Výukové cíle: - žák zná největší pohoří Čr a dokáže je vyhledat a zakreslit do slepé mapy - žák zná hlavní rozdělení (nížiny x vysočiny) a jak se odlišují - žák zná nejvyšší horu Čr a ví, kolik měří Návaznost na vzdělávací plán: Vlastivěda – Naše vlast Návaznost na jiné vědomosti: světové strany, vědomosti o krajích Čr Zdroje: Nová Škola (2012): Vlastivěda 5 - ČR jako součást Evropy Příprava místnosti a materiálu: - dataprojektor a interaktivní tabule – prezentace Diferenciace: Akční body: - členění, naše pohoří Aktivity/úkoly: - úvodní informace (co nás čeká) - členění dle nadmořské výšky - opakování kraje - členění dle výškové členitosti - pohoří Čr - nížiny Čr - závěrečné opakování Čas: 3 3 20 5-10 5 Učební postup: - práce s prezentací – doplňování do předpřipraveného zápisu s vynechanými informacemi - práce s prezentací – doplňování do předpřipraveného zápisu s vynechanými informacemi + práce s mapou - práce s mapou - zkontrolování a doplnění informací do zápisu Základní opěrné pojmy - nížiny, vysočiny, roviny, pahorkatiny, vrchoviny, hornatiny, pohoří a nížiny Čr