Geografické kurikulum Vladimír Herber 2020 Herber - Geografické kurikulum 2 Pedagogická praxe ze zeměpisu 1 2020 Herber - Geografické kurikulum 3 Náslechy 1 • příprava na náslechy – co se bude sledovat – viz Záznam s hospitace • Záznam s hospitace – náslechu: – téma hodiny, její cíle a organizační forma – časový průběh a organizace hodiny (použité metody a formy práce, motivace, ověřování dovedností, nové pojmy – odborný obsah vyučovaného tématu – použité pomůcky, technika, literatura, mapy, 2020 Herber - Geografické kurikulum 4 2020 Herber - Geografické kurikulum 5 2020 Herber - Geografické kurikulum 6 2020 Herber - Geografické kurikulum 7 2020 Herber - Geografické kurikulum 8 Náslechy 2 • Vlastní hodnocení vyučovací hodiny (reflexe): – co se mi líbilo/nelíbilo a proč – co žáky zaujalo, co se naučili – zajímavosti/postřehy z hodiny – celkový závěr/ hodnocení – poučení z hodiny pro sebe • Rozhovor s učitelem – realizátorem hodiny – Proč to tak učil – Jeho dojem z hodiny • Vypracovat alespoň ze 3 různých hodin (témata, třídy, učitelé) a předložit k nahlédnutí při rozpravě u zápočtu 2020 Herber - Geografické kurikulum 9 2020 Herber - Geografické kurikulum 10 2020 Herber - Geografické kurikulum 11 2020 Herber - Geografické kurikulum 12 Vlastní výstupy - výuka • příprava na výuku – Formulář přípravy na vyučovací hodinu – Přílohy – prezentace, pracovní listy, testy, úkoly, … • realizace plánu vlastní výuky • zpětná vazba průběhu a výsledků edukace – bezprostředně po průběhu hodiny (je-li to možné) rozprava s učitelem předmětu – zaznamenat do Reflektivního deníku 2020 Herber - Geografické kurikulum 13 Provoz školy • studium dokumentů – ŠVP – část zeměpis, školní řád, klasifikační řád, … • tematický plán – obsahové a časové rozvržení pro jednotlivé ročníky • volitelné předměty a jejich obsah • práce předmětové komise • maturita ze zeměpisu • zeměpisná olympiáda–organizace školního kola • práce s nadanými žáky • vybavení pro výuku – učebnice, atlasy, pomůcky 2020 Herber - Geografické kurikulum 14 Ukončení předmětu • povinnosti – s dostatečným časovým předstihem mailem oznámit termíny výstupů – čas, třída, téma • pokud budete učit on-line, domluvit s vyučujícím možnost on-line hospitace – připojení • průběžně si vést Deník pedagogické praxe, vložit do ISu • vyplnit a odevzdat všechny formuláře  Protokol o pedagogické praxi  Sebe/hodnotícího nástroje v ISu  do Odevzdávárny vloží Reflektivní deník Ukončení - pohovor k zápočtu • všechny materiály v ISu • vložená stanovená příprava na vyučování • online pohovor  student představí vybranou hodinu – jak vyučoval  během pohovoru vysvětluje přístup, hodnotí klady/zápory 2020 Herber - Geografické kurikulum 15