Reflexe pedagogické praxe

Seminář 3 - Skupinová reflexe

Témata a otázky, se kterými jsme pracovali

Model ALACT

V práci s budoucími a začínajícími učiteli používá Fred A. J. Korthagen model ALACT. Model je vytvořen tak, aby propojoval praxi a její reflexi, akcentoval jedince a rozvoj jeho kompetencí, emoce a potřeby. Model vychází z cyklu učení od Kolba a Frye a ve své ideální podobě popisuje učení v praxi a z praxe v pěti krocích. 



Otázky pro zajištění hloubky a kvality reflexe


0. Jaký je kontext situace?

  1. Co jsi chtěl(a)/zamýšlel(a)?

5. Co chtěli žáci?

  1. Co jsi udělal(a)?

6. Co žáci udělali?

  1. Co sis myslel(a)?

7. Co si žáci mysleli?

  1. Jak ses cítil(a)?

8. Jak se cítili?