Metoda Peer Instruction [USEMAP] https://www.youtube.com/watch?v=Z9orbxoRofI Eric Mazur, Harvardova univerzita 1991 Výsledek obrázku pro Eric mazur [USEMAP] https://www.youtube.com/watch?v=wont2v_LZ1E Když jsem začínal učit základní kurz fyziky, strávil jsem mnoho času přípravou poznámek, které jsem rozdával na konci přednášky. Po krátké době mně studenti požádali, jestli bych jim nemohl tyto poznámky dát předem, aby si toho nemuseli tolik zapisovat a mohli věnovat více pozornosti přednášce. Jaké bylo moje překvapení, když si studenti na konci semestru stěžovali, že přednášky přesně nesledovaly předem rozdávané poznámky. Zprvu mne to rozčarovalo, ale pak jsem rezignoval a přednášel jsem přesně podle poznámek. Později jsem však zjistil, že pokud mají studenti poznámky předem, nevidí ve vlastní přednášce velký přínos. Rok za rokem jsem psal na tabuli, že tlak je definován jako síla na jednotku plochy – definici, kterou lze najít v každé učebnici. Rok za rokem si to studenti přepisovali do svých sešitů. Jaké mrhání časem! Studentů i učitelů. Jak studenti tak i já jsme věřili, že právě takto má vypadat výuka. Jaký klam! Peer Instruction – plná verze Krok 1 – před vlastní výukou JITT Peer Instruction Activity constructor – Learn C Programming Technická realizace hlasování: hlasovací zařízení • anonymita • možnost vyhodnocení výsledků lístečky • jednoduchost, nulové investiční náklady • přehled o rozložení odpovědí Který graf zobrazuje závislost potenciální energie kladného náboje v poli náboje záporného? A) červený B) zelený C) modrý D) černý E) nedokáži určit Elektrický dipól je umístěn v poli dle obrázku. Jaká bude výsledná síla pole působící na dipól? A. bude mířit doprava B. bude mířit doleva C. síla bude nulová D. nedokáži určit Průměr vodiče v obvodu je v jednom místě zúžen na polovinu. Proud vodičem v tomto místě A. je stejný jako v jiné části obvodu B. je poloviční C. je dvojnásobný D. je čtyřnásobný E. nedokáži určit Průměr vodiče v obvodu je v jednom místě zúžen na polovinu. Proudová hustota ve vodiči v tomto místě A. je stejná jako v jiné části obvodu B. je poloviční C. je dvojnásobná D. je čtyřnásobná E. nedokáži určit Jaké je napětí mezi body A a B na obrázku? A.1,2V B. 2V C. 4V D. 10V E. nedokáži určit Jak se změní proud, pokud obvod doplníme červeným vodičem? A. vzroste 5x B. vzroste 6x C. klesne 5x D. nezmění se E. nedokáži určit Do magnetického pole vlétne zleva rychlostí v záporně nabitá částice a zprava stejnou velikostí rychlosti kladně nabitá částice (viz obr.). V magnetickém poli se částice vychýlí A. obě nahoru B. obě dolů C. kladná nahoru, záporná dolů D. záporná nahoru, kladná dolů E. nedokáži určit Přes magnetické pole dle obrázku je překříženo pole elektrické tak, že elektron, který do obou polí vlétnul zespodu, se dále pohybuje přímočaře nezměněnou rychlostí. Intenzita elektrického pole musí mít směr A. doprava B. doleva C. před nákresnu D. za nákresnu E. nedokáži určit Pokud vodičem tvaru kvádru, umístěném v magnetickém poli, protéká elektrický proud, vytvoří se na vodiči příčné tzv. Hallovo napětí. Jaká je polarita tohoto napětí? Jedná se o tzv. Hallův jev, který se využívá pro měření magnetické indukce. A. kladný vlevo, záporný vpravo B. kladný vpravo, záporný vlevo C. nedokáži určit Do magnetického pole zespodu vlétnou jedenkrát ionizované kladné ionty kyslíku a uhlíku a pohybují se naznačenými trajektoriemi. Oba ionty mají stejnou počáteční rychlost. Jaká trajektorie odpovídá iontu kyslíku? A. zelená B. červená C. nelze určit D. nedokáži určit Na tomto principu pracuje tzv. Bainbridgeův hmotnostní spektrograf. [USEMAP] Diplomová práce Marie Múčkové