Zahrnutí gramotností ve výuce zeměpisu A Čtenářská gramotnost 1. V učební úloze byly rozvíjeny čtenářské strategie B Jazyková gramotnost 2. V učební úloze obsahující cizojazyčný text byla rozvíjena jazyková gramotnost odpovídající věku žáků C Informační gramotnost 3. Účelné využití digitálních technologií učitelem 4. Účelné využití digitálních technologií žáky 5. Žáci samostatně využívali (vyhledávali, třídili, analyzovali apod.) různé informační zdroje při řešení úlohy 6. Žáci slovně interpretovali informace získané z různých zdrojů a v různých formách D Matematická gramotnost 7. V učební úloze obsahující matematické objekty byla rozvíjena matematická gramotnost odpovídající věku žáků E Přírodovědná gramotnost 8. Žáci zobecňovali nebo konkretizovali získané poznatky, případně „objevovali“ nové poznatky bádáním. 9. Součástí řešení úlohy byla analýza dat a vyvozování závěrů F Kompetence k řešení problémů 10. Učební úloha vyžadovala dodržení vytvořeného nebo daného pracovního postupu rozsahem odpovídajícím věku žáků 11. Žáci na odpovídající úrovni komentovali návrh řešení před zahájením své práce nebo její průběh či výsledek po skončení práce 12. Žáci mezi sebou cíleně diskutovali k zadanému úkoly (v rámci analýzy nebo řešení problému) G Place-based education a výuka pro reálný život 13. Žáci uváděli vhodné příklady z regionu nebo místní komunity 14. Žáci aplikovali, případně uváděli příklad využití znalosti a dovednosti z předmětu v jejich reálné situaci 15. Ve vyučovací hodině byly vhodně využity zkušenosti žáků z reálného života H Mezipředmětové vztahy 16. Žáci účelně využívali poznatky z jiného předmětu při řešení úloh v náročnosti odpovídající jejich věku I Sociální gramotnost 17. Vyučovací hodina cíleně rozvíjela postoje žáků 18. Žáci dodržovali nastavená pravidla, příp. s pravidly učitel vhodně pracoval 19. Žáci před třídou bez obav pokládali otázky a sdělovali své postřehy