Inspiratorium pro učitele 2

Organizační záležitosti

Tabulka pro plánování výstupů

Počítám se dvěma prostory pro ty z vás, kteří by chtěli vést Hodinu sami (1 místo rezervuji pro Pepu, který to preferuje, druhé místo je zatím volné). Ostatní povedou svoji 40minutovku v tandemu - tandemy si prosím domluvte a po vaší vzájemné domluvě termínu se zapište do tabulky.

Drobničku vede každý individuálně. 

Vaše zapsání do tabulky neznamená finální obsazení termínu. Nejedeme systémem "kdo dřív přijde, ten dřív mele", vše je o společné dohodě hledání "společného optimálního řešení", v harmonogramu můžou nastat změny. Platit bude vždy to, co potvrdíme na hodině a bude napsáno v tabulce v interaktivní osnově níže. Prostor na Google drive berte pouze jako pracovní, domlouvací. 

Pokud někdo už je zapsaný na termín, který byste hodně potřebovali mít pro vaši Hodinu/Drobničku vy, napište svůj požadavek do komentáře do tabulky a přijďte s ním i na hodině. Nikoho nemažte, neškrtejte. Pokud se v průběhu semestru stane, že domluvený harmonogram potřebujete změnit, přijďte s tím na hodině, nebo napište mail Markovi. Ideálně obojí. 


Podmínky udělení zápočtu

  • Účast na hodinách - Na hodiny, prosím, choďte. Uvádět aktivity pro pár lidí nebývá příjemné ani funkční, takže buďte prosím ohleduplní především navzájem (viz níže), max. 2 neomluvené absence za semestr jsou povolené (přesto prosím pište Markovi email, když víte, že nepřijdete - usnadníte tím průběh hodin těm, co je vedou),
  • Odvedení drobničky - 1x za semestr uvedení libovolné aktivity v délce trvání 3-8 minut, cíl i forma aktivity je zcela na jejím uvaděči či uvaděčce; cílem je potrénovat uvádění (vysvětlování) aktivity, její vedení a ukončování,
  • Příprava a uvedení hodiny - 1x za semestr si pro ostatní připravíte a uvedete hodinu (téma libovolné, ideálně takové, které si dokážete představit, že budete někdy někoho učit) o délce 40-45 minut, ve kterých by se mělo minimálně využívat metody výkladu či jiných podob frontální výuky, hodina by měla mít interaktivní formu a aktivní by při ní měli být především její účastníci; do týdne po odvedení vaší hodiny sepíšete krátkou (rozsah cca 1 normostrana) reflexi.


Rozpisy termínů 

Harmonogram semestru

SEMINÁŘDATUMDROBNIČKA 1 DROBNIČKA 2HODINA
Hodina 26. 3.Marek - Deštný prales
Hodina 3
13. 3.GamestormingInspirace pro vaši hodinuGamestorming
Hodina 4
20. 3.PepaOliver
Hodina 5
27. 3.
Hodina 6
3. 4.
Hodina 7
10. 4.
Hodina 8
17. 4.
Hodina 9
24. 4. 
Hodina 10
15. 5. 
Hodina 11
22. 5.
Hodina 12
26. 5.


Reflexe po odvedené hodině

Rozsah: Min. 1500 znaků (vč. mezer);

Obsah: Volně tvé odpovědi na otázky: 

  • Co si beru pro sebe do budoucna z věcí, které fungovaly? 
  • Co si beru pro sebe do budoucna z věcí, které by šly změnit? 
  • Co mi uvedení hodiny dalo obecně? Co mi řeklo o mém pedagogickém já?

Termín: Nejpozději do půlnoci úterka následujícího po uvedení tvé hodiny (tedy de facto do týdne);

Forma: Odevzdat do příslušné odevzdávárny: