PEDAGOGICkÁ KOMUNIKACE – D. Šmerdová POŽADAVKY k udělení zápočtu 1) Realizovat 1 dobře připravený „učitelský“ výstup (10 -15min) v předem dohodnutém termínu. 2) Odevzdat písemný zápis – příprava na výstup: jméno a příjmení, seminární skupina, datum, téma, + 10 otázek k tématu svého výstupu – otázky motivační, ověřující porozumění nebo zapamatování sdělovaného apod. 3) Připravit si „hodnotící formulář“ pro ostatní studenty v semináři pro písemnou zpětnou vazbu ke svému výstupu. Podle svého vlastního uvážení si v případě zájmu formulář upravte, doplňte kolonky atd. 4) Docházka a aktivní účast v semináři. Povolené jsou 2 hodiny absence. Budu ráda, když si ze seminářů Ped. komunikace budete něco užitečného pro sebe odnášet ( zážitek, zkušenost, zjištění, ujasnění, znepokojení, odpověď na nějakou svoji otázku, (nebo i tu otázku, která vás díky semináři napadla), vzájemnou podporu nebo ohleduplnou pobídku k rozvíjení nějaké komunikační dovednosti čili vyváženou zpětnou vazbu, sebereflexi – co se mi daří, na čem bych ve své komunikaci chtěl/a ještě zapracovat, inspiraci, výměnu nápadů, diskuzi o otázkách z učitelské praxe, problematické situace ve třídě + příklady možných řešení...atd. Vzhledem k časové dotaci semináře – 45min týdně a počtu studentů v seminární skupině zřejmě nebude možné věnovat se jednotlivým tématům podrobněji a s řádnou diskuzí, jak bych to sama pokládala za smysluplné. Kdo by měl zájem o tuto tématiku a způsob výuky, doporučuji přidat se do semináře Komunikativní dovednosti 2, kde je přece jen větší prostor pro výměnu i podrobnější prozkoumávání názorů a komunikaci vůbec, trénování komunikačních dovedností.. v komorní skupině 5 studentů nabízím ještě několik volných míst.. ( LICHÝ ČTVRTEK : 9.45 – 11.25 v PD) V případě vážného zájmu, mi prosím dejte co nejdříve vědět. Připomínky, nápady a reálné zlepšovací návrhy, výtky nebo jen dojmy ze seminářů, na které v nich nezbyl čas a o které se chcete podělit……..vítám na své e-mailové adrese. A předem za ně děkuji. Dana Šmerdová