Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik Co je reklama? „Umění hovna“ (Ludvík Vaculík) „Navoněná zdechlina“ Co je reklama? jakákoliv placená propagace zboží, služby či myšlenky komerční komunikace konkrétního sponzora, který využívá různých komunikačních platforem jako tisku, rozhlasu, televize, billboardů, satelitu, internetu apod., aby oslovil určité publikum, tj. zákazníky Historie reklamy Od starověku součástí obchodu – nabízena odměna za uprchlého otroka Před 2500 lety – Kréta – hliněné tabulky s reklamními prvky Knihtisk – rozvoj reklamy Cíle reklamy -c- získat nové uživatele -c- znovu získat starého zákazníka -c- získat uživatele konkurenčních produktů -c- posílit věrnost nestálých zákazníků -c- zvýšit spotřebu produktu současných uživatelů Komerční přestávka Reklama moderní doby -c- inzerce -c- televizní a rozhlasová reklama -c- vnější reklama -c- reklama v kinech -c- reklama na internetu Televizní reklama Výhody -c- působí na více smyslů -c- masový dosah -c- flexibilita v časovém plánování -c- nepůsobí anonymně Nevýhody -c- vysoké náklady -c- možnost přepínání kanálů -c- omezená selektivita -c- přeplněnost -c- omezené informace Komerční přestávka Rozhlasová reklama Pouze zvuk – musí být kontrastní, vzbudit pozornost Internet Výhody -c- Rychlost -c- Kapacita sítě -c- Cena Nevýhody -c- Množství informací -c- Selektivita -c- Technická omezení Venkovní reklama Výhody -c- Pestrost -c- Novátorské tvůrčí příležitosti -c- Geografická flexibilita -c- Efektivita Nevýhody -c- Omezené množství informací -c- Dlouhá doba realizace Reklamní agentury WPP Group -c- Založena 1985 Martinem Sorrellem -c- 100 000 zaměstnanců -c- 2000 kanceláří -c- Působí ve 106 zemích -c- V ČR 27 poboček -c- Čistý zisk: -L-482.6 mil. Komerční přestávka Reklamní agentury Mark/BBDO -c- Vznikla spojením agentury Mark a BBDO -c- „Agentura roku“ v letech 2002 a 2003 -c- Česká pobočka je centrálou pro střední Evropu pro klienty Pepsi Reklamní agentury Publics -c- 8900 zaměstnanců -c- 251 poboček v 82 zemích -c- Působí i v Praze -c- Čistý zisk: 432 mil euro Reklamní agentury Interpublic Group -c- Nadnárodní korporace -c- Založena 1960 -c- Dnes 185 společností -c- 43 000 zaměstnanců -c- Více než 100 zemí Komerční přestávka Reklamní agentury Euro RSCG Prague -c- Součástí Euro RSCG Worldwide -c- Sídlo v New Yorku -c- 233 poboček v 75 zemích -c- Praha centrem společnosti pro východní Evropu Reklamní agentury Leo Burnett Advertising -c- Součástí skupiny Publics -c- Billboardy, TV spoty kampaně o referendu přístupu ČR do EU -c- Několikanásobné vítězství v soutěži Louskáček Reklamní agentury Další -c- Lowe GGK -c- Young&Rubicam -c- Dorland -c- Médea -c- Mc Cann Ericsson Zdroje o http://en.wikipedia.org/wiki/Advertising_agency o http://biz.yahoo.com/ic/720.html o http://www.wpp.com/wpp/ o http://www.adforum.com/preview/subscriber/list.asp o http://www.interpublic.com/ o http://www.publicis.com/index.cfm?action=dsp_network o http://www.hbi.cz