Geoinformační technologie 2 ­ webová kartografie Cvičení č.3 VML A SVG MAPY POMOCÍ AXIOMAPU Zadání: Pro zvolenou tematiku a oblast zpracujte podkladová data pro obecně geografickou (s min. 1 bodovou, liniovou a plošnou vrstvou) a tematickou mapu. Tato data pak převeďte pomocí AxioMap konvertoru ze Shapefile do XML souborů, z nichž vytvoříte VML a SVG verzi těchto map, na které se uživatel dostane pomocí vámi vytvořené XHTML validní stránky ­ ta bude sloužit pouze jako rozcestník mezi těmito dvěma verzemi (inspirujte se např. geoportálem ČÚZK ­ http://geoportal.cuzk.cz/. Ve studijních materiálech zveřejníte URL adresu vámi vytvořené stránky, která bude odkazovat na vámi vytvořené SVG a VML mapy (opět zveřejněné na vašem serveru). Pamatujte, že rychlost vykreslování dat v tomto případě záleží na množství vertexů využijte proto také generalizační algoritmy pro efektivní webovou publikaci. Při zpracování cvičení vycházejte ze studijních materiálů tohoto předmětu v ISu konkrétně pak souboru AxioMap15_navod.pdf, který je podrobným návodem k softwaru AxioMap. Dobrovolné (ztížení) zadání: Místo rozcestníku ve formě www stránky napište detektor, který rozezná webový prohlížeč a přesměruje jej na odpovídající verzi map (VML, SVG). Místo referenčních lokálních dat využijte připojení vzdálených WMS serverů. Kromě vektorových dat použijte také podkladový rastr.