2. Benefiční akce Cvičení Antropologie občanské společnosti Alena Řiháková Podzim 2009 Benefiční akce • Rozumíme akci, na níž se účinkující zřeknou svého honoráře ve prospěch dobročinného účelu, stejně jako je na něj použit výtěžek zpravidla z dobrovolného vstupného. • Prostředek fundraisingu (získávání prostředků) a PR (záměrná komunikace). Benefiční akce • Působnost benefiční akce: lokální, regionální, celostátní. • Například: koncerty, plesy, maškarní bály, módní přehlídky, apod. • Přípravná fáze PROČ? organizujeme BA; zvážit dostatečnost prostředků (lidských, finančních, čas) TYP benefiční akce (dle sponzorů, dle dárců, inspirace…) KDE? KDY? JAK? Benefiční akce • Organizace benefice Stanovit pozice v organizačním výboru – týmu (ekonom, PR, fundraiser, manažer…) Stanovení cíle (popř. cílové částky), více cílů: priority Souvislost druhu akce s cílovou skupinou! Datum a místo podřídit počasí a jiným akcím… Časový plán, rozpočtový plán Propagace akce, logo, letáky…pozvánky Záznamy z akce, poděkování Příklady: Asistence o. s. • Naším posláním je hledat s člověkem s tělesným a kombinovaným postižením jeho vlastní cestu, jak se zapojit v běžném životě. • http://www.asistence.org/ Příklady: ARCUS ONKO o. s. Příklady: NADACE LEONTÝNKA • http://www.nadaceleontinka.cz/benefice.php?id=8 • Doc. dokument Příklad: Benefiční koncert World Music for Pakistan Náplň cvičení • Váš úkol: • Pokuste se vymyslet benefiční akci a načrtněte plán této akce pro svou organizaci… • Váš prezentovaný výsledek bude obsahovat: • Krátce seznámit s posláním organizace • Cíl benefiční akce (zisk cílové částky na určitý účel, prezentace veřejnosti, poděkování…) • Příprava – zaměstnanci, dobrovolníci (počet, odměna?, motivace…), prostředky materiální, nemateriální • Program • Sponzoři (kde získáte finanční prostředky, kdo by byl ochoten pomoci…?) • Propagace akce (jak dáte o akci vědět cílovým skupinám…? Kdo jsou cílové skupiny?) • Shrňte očekávané náklady/výnosy-přínos • !obhajte svou benefiční akci!