Předmět: Regionální geografie a regionální rozvoj – cvičení Učitel: Ivan Andráško Zadání 1a - Region a jeho charakteristika forma – písemná, může být doplněno obrazovými přílohami (doporučeno) rozsah – max. 2000 znaků vč. mezer struktura, postup: 1. vybrat území – region 2. libovolným spůsobem ho popsat, charakterizovat (vhodné doplnit obrazovou přílohou, mapkou s vymezením zvoleného území) 3. úvést důvody výběru daného území 4. uvést, proč považujete dané území za region komentář: V rámci spracování zadání 1a si můžete vybrat libovolné území, ktoré vy osobně považujete za region – velikost území nerozhoduje, tzn. může i nemusí jít o území, které je obecně nebo z odborného hlediska za region považováno – důležitý je váš vlastní názor. Následně toto vybrané území libovolným způsobem charakterizujte – výběr způsobu je opětovně plně ve vaší kompetenci. Bylo by dobré přiložit i nějakou mapku, ktoré dostatečně transparentním způsobem vámi vybraný region definuje v prostoru. Uveďte důvody výběru daného území. Uveďte důvody, proč vy považujete (a ostatní by měli považovat) toto území za region – argumentace může být podložena „oficiálními“ (vědecké teorie, legislativní úpravy a pod.) důvody, nebo také pouze vaším subjektivním názorem. odevzdání: Termín odevzdání je stanoven na 29. září 2010 (na cvičení). Počítejte s tím, že v rámci cvičení bude několik zadání prezentováno – proto si zadání spracujte i do podoby PPT prezentace. Délka jedné prezentace cca 5 - 10 minut plus následná diskuze. Zadání může být vypracováno jak individuálě, tak i ve dvojicích. Doporučeným způsobem odevzdání učiteli je v tištěné formě – pro ochránce přírody není podmínkou (může být nahrazeno elektronickou formou). Zadání 1b – Co pro mně znamená regionální politika a regionální rozvoj? Co mně v této oblasti zajímá? forma: písemná rozsah: max. 1000 znaků vč. mezer (limit může být mírně překročen, ale nedoporučuji to) struktura, postup: 1. Co pro mně znamená RP a RR 2. Co mně v této oblasti nejvíc zajímá (odpověď může být i „nic“, odpověď „všechno“ nebude akceptována, musíte být specifičtí, projevit svůj názor) Komentář: Slohová forma je volitelná – může to být krátká esej, úvaha, odborně laděný text atd. Termín odevzdání – stejný jako u 1a. Toto zadání musí být vypracováno každým z vás individuálně. Způsob odevzdání učiteli je jako u 1a.