Úvodní informace
Vzhledem k pozdějšímu zahájení výuky (a tím omezené možnosti změny zápisu) si prosím pečlivě prostudujte všechny informace o předmětu předem. Pro jakékoliv dotazy můžete využít diskusní fórum.
Kalendář seminářů
V podzimním semestru 2011 jsou semináře rozloženy následovně (vždy 4 vyučovací hodiny od 13.00):
- 1. seminář: 19. října (seminární místnost IBA v 6. patře);
- 2. seminář: 26. října (seminární místnost IBA v 6. patře);
- 3. seminář: 9. listopadu (učebna KAM1);
- 4. seminář: 23. listopadu (učebna KAM1);
- 5. seminář: 7. prosince (seminární místnost IBA v 6. patře);
- závěrečná simulace a kolokvium: 11. ledna 2012 (rovněž od 13.00).
Zakončení kurzu
Pro úspěšné zakončení kurzu je třeba splnit všechny následující podmínky:
- aktivní účast na pěti seminářích (ano/ne)
- výklad jednoho tématu na semináři a odevzdání písemné přípravy (přijato/nepřijato)
- aktivní účast na přípravě a průběhu závěrečného kolokvia-simulace spojeného se zhodnocením odborných kompetencí (ano/ne)
- zpracování písemné práce shrnující zkušenosti z předmětu a závěrečné simulace (přijato/nepřijato)
- úspěšné absolvování písemné a ústní části kolokvia (prospěl/neprospěl)
Celkově je kurz hodnocen prospěl/neprospěl (udělení kolokvia).
1) Aktivní účast na seminářích
Student se musí aktivně zúčastnit alespoň pěti čtyřhodinových seminářů. V závažných případech (dlouhodobá nemoc) je možná individuální dohoda s vyučujícím. Pokud student nesplní podmínku minimální účasti, nemůže předmět úspěšně absolvovat.
2) Prezentace zvoleného tématu na semináři
Témata budou nabídnuta a rozdělena mezi studenty formou rozpisů v IS (záložka Student --> Přihlašování se k tématům/variantám z balíků témat --> ENV011: Rozpis prezentací). Přehled témat a možnost zápisu k tématu budou přístupné nejpozději od 12. října 2011, první prezentace proběhnou na 2. semináři (tj. 26. října). Bude se jednat o některé konkrétní manažerské techniky nebo jednoduché teoretické koncepty. Zároveň se zadáním tématu bude stanovena i forma, jakou prezentace proběhne. Půjde o:
- prezentaci s využitím PowerPointu
- prezentaci s využitím flipchartu
- prezentaci bez použití vizualizačních pomůcek
Forma prezentace:
Dvojice studentů připraví s pomocí literatury krátké vystoupení, které proběhne na jednom ze seminářů. Zároveň zpracuje písemný podklad k tématu, který bude sloužit jako „handout“ pro spolužáky (pro orientaci v tématu a jako příprava na závěrečný test). Tento materiál rozdají na semináři svým spolužákům a v den prezentace jej vloží do studijních materiálů na ISu.
Požadavky na prezentace i handouty jsou uvedeny v podosnově.
3) Simulace s účastí odborníka spojená se zhodnocením odborných kompetencí
Kolokvium proběhne formou simulace odborného setkání, do jehož přípravy a realizace jsou zapojeni odborníci (Arnika, vyučující RECETOX, další externisté). V rámci zhodnocení proběhne zpětná vazba týkající se soft skills a také zhodnocení projevených odborných kompetencí. Úkolem studentů bude setkání připravit, zajistit jeho zdárný průběh, na setkání vystoupit a zhodnotit jej. Setkání tak představuje komplexní úkol integrující dílčí témata kurzu.
4) Písemná práce
Student zpracuje písemnou práci reflektující a shrnující jeho zkušenosti z předmětu a ze závěrečné simulace. Maximální rozsah práce jsou 4 normostrany (předpokládá se však přiměřené vyčerpání tématu). Volba konkrétního tématu práce je ponechána na studentovi; může se jednat o popis a analýzu konkrétní situace s poučením do budoucna, o popis zlepšení v konkrétní v kurzu probírané dovednosti, o aplikaci nově nabytých znalostí a dovedností na situace z minulosti atp. Práce je formálně správná - neobsahuje jazykové chyby, překlepy, má vhodnou úpravu.
5) Písemné a ústní kolokvium
Kolokvium má dvě části: písemnou a ústní. V písemné části jsou zadány 3 otevřené otázky, na vypracování odpovědi je 30 minut. Poté následuje vzájemné hodnocení odpovědí formou diskuse ve skupině. Písemnou část úspěšně absolvuje ten, kdo zodpoví alespoň dvě otázky ze tří a zároveň neponechá žádnou z otázek bez relevantní (byť částečné) odpovědi. Nelze tedy odpovědět na dvě otázky výborně a třetí nechat zcela bez odpovědi.