Školní pedagogika XS050 Podzim 2011 Vyučující: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D. Učebna IBA1, budova č. 11, čtvrtek 12:00-13:50 1) 22. 9. 2011: Úvod: pedagogika jako věda, pedagogický výzkum. 2) 29. 9. 2011: Učitel 3) 6. 10. 2011: Žák 4) 13. 10. 2011: Kurikulum I. 5) 20. 10. 2011: Kurikulum II. 6) 27. 10. 2011: Klíčové kompetence 7) 3.11.2011: Pedagogická komunikace I. 8) 10. 11. 2011: Pedagogická komunikace II. 9) 24. 11. 2011: Škola j ako instituce a organizace (včetně školského systému) 10) 1. 12. 2011: Vztahy mezi rodinou a školou 11) 8. 12. 2011: Vzdělávací politika 12) 15. 12. 2011: Alternativní školy 13) 22. 12. 2011: Test Podmínky pro úspěšné ukončení kurzu 1. Docházka 2. Prezentace seminárního úkolu na dané hodině (15-25 minut) 3. Odevzdání seminárního úkolu v písemné podobě (8-10 stran) do IS 4. Písemný test (minimum 66 % správných odpovědí) Podmínky pro úspěšné zvládnutí písemného testu 1. Znalost vypracovaných seminárních úkolů 2. Znalost přednášek 3. Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál. Ilustrativní příklady testových otázek 1. Vysvětlete, co znamená koncept self-efficacy. 2. Vysvětlete dva termíny speciální pedagogiky: Co to je inkluze? Co to je integrace? 3. Popište alespoň 6 nedostatků RVP a navrhněte, jak by se dal každý z nedostatků napravit.