Okruhy ke klasifikovanému zpt Psychologie výchovy a vzdělávání 1. Obsah disciplíny Psychologie vzdělávání a výchovy, příbuzné vědy 2. Kognitivní teorie a učení, vlivy psychologických směrů (humanistické, psychodynamické, kognitivní) na učení jedinců 3. Teorie učení 4. Činitelé ovlivňující psychický vývoj, vývojová stádia, vývojové teorie (Piaget, Vygotskij) 5. Vývoj a procesy učení, školní věk a adolescence 6. Vývojově podmíněné výkyvy v práci žáka 7. Psychologické aspekty učení se v dospělosti, vzdělávání dospělých. 8. Stárnutí kognitivních funkcí, učení u starších jedinců 9. Faktory ovlivňující školní úspěšnost žáka (přehled) 10. Teorie inteligence, inteligence a školní úspěšnost žáka 11. Nadaní žáci 12. Poruchy učení (přehled), poruchy chování a jejich vliv na školní úspěšnost 13. Školní úspěšnost a osobnostní faktory žáka 14. Motivace ke školní práci, podpora motivace 15. Autoregulace učení, vedení žáka k autoregulaci 16. Vliv rodiny na školní úspěšnost, komunikace s rodiči 17. Psychologie výchovy, výchovné styly, psychologie odměn a trestů 18. Školní poradenství a školní psychologie 19. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka 20. Psychohygiena v učitelské profesi, pracovní spokojenost učitelů, zvládání stresu