Výmluvné mlčení české geografie Alois Hynek Geografický ústav Přír.fak. MU Brno Ústav veřejné správy a regionálního rozvoje, UTB Zlín 2008 České Budějovice > svt > baterie > Aa > idea > SměryMyšl > filosofové > SayerB > globus > DifuzeInovací > docu0004 > zweistein > Jaká geografie? •Akademická • předmět a metody •Sociální konstrukce • veřejnost > sluch > AaDemekKlasifGeogr > domino efekt > Předběžné výsledky: * významná role geografa-pedagoga * celková obliba geografie * nepostradatelný učební předmět * význam geografie pro přehled o světě * každodenní použití geografie * významná spojitost s tématem regionálního rozvoje * vztah předmětu k životnímu prostředí * malá informovanost o GIS * souvislost geografie a cestování > portrét krajiny > nestvůra > CaInstEducLondGeography > výchova > fyzická geografie è krajiny ê ëî é regiony ç humánní geografie fyzická geografie è krajiny ê ìí é regiony ç humánní geografie > Tizian > HubsSpokesE586 > «Sociální konstrukce discipliny je proces, nikoliv stav, je to její formování «Disciplina sama jako taková je sociální konstrukcí, v disciplině jsou určité normy , komunita je centrem discipliny, pravda je tím, na čem se komunita domluví «Vědecká disciplina s normami a v centru s vědeckou komunitou má nástroje ke zkoumání předmětu svého zájmu. Tohle se bere za dané a neproblematizuje se, což problematizuje metoda složená z genealogie a archeologie «Role vzdělávání v SKG – klíčová pro reprodukci neměnné struktury české geografie , venku dominuje kritické myšlení, disiplina se ukazuje poststrukturalisticky «Role masmédií není přímá, ale reprezentace reality ovlivňuje její sociální konstrukci (povodně). > tlak > IHGi > Helénský > Babylonský > HolýPip4 > IHGh > docu0030 > klaun > docu0010 > svět > IHGm > beton > ESPECT > bažina > HexagonRetz3 > landscape-units-fin > docu0036 > HeterotopieA > «Funkcí popularizace geografie je jen motivovat veřejnost k chápání discipliny, ke kontaktu s ní. Každá popularizace je zjednodušení,ale ne každé zjednodušení je popularizace ( viz US standardy geografického vzdělávání). « Rozdíl abstraktní – konkrétní myšlení. Popularizace si nedává ambici generalizace, funkcí popularizace je zaujmout a naučit hlavně genericky myslet «Geografii dnes všichni pěstují, je centrální pro řadu disciplin, ale ona sama ani o tom neví….jiné discipliny si ji rozebírají, ve vzdělávání ztrácí pozici «sociální konstrukty – soubor zvláštních významů, jež jsou vztaženy k charakteristikám a identitám lidí a míst obecným sociálním a kulturním používáním, reprezentují převažující pohled na předmět podle zdrojů a cest, jimiž obíhají ideje ve společnost «reprezentace – kulturní praktiky a formy, jimiž společnosti interpretují a zobrazují svět kolem a prezentují jej jiným > asi GIS > IHG > IHGe > docu0061 > Prostorová deformaceJČ > FGsoustavyZemě > světlo > Ford > up to date fáro > BrnoRadiály > wikipedia > docu0020 > využití země1 > oxford > • > Tiger > BlažeUhlířA > BlažekUhlíř > noťas >