Spolupráce se Středními školami Gymnázium, Brno - Řečkovice, Terezy Novákové 2 Gymnázium dlouhodobě spolupracuje s Přírodovědeckou fakultou Masarykovy univerzity, zejména s oborem Geografie. V rámci studentských praxí tohoto oboru jezdí naši studenti na terénní cvičení, kde připravují pro svou skupinku studentů materiály, učí se vysvětlovat učivo globálně v rámci mezipředmětových vztahů a rozvíjí u sebe i další kompetence nezbytné k učení. Tento způsob praxí je zatím jedinečný a spolu s velmi rozvinutým systémem projektové a terénní výuky je jedním z důvodů proč jsme gymnázium zapojili do realizace projektu jako partnera. Škola je také zapojena do projektu Seznamte se: Nová maturita, který organizuje Centrum pro reformu maturitní zkoušky (CERMAT), a má tak přímé zkušenosti s novou podobou maturitní zkoušky. Díky ŠVP je každá škola unikátní a gymnázium tak poskytuje další odlišný pohled na prováděné inovace. Gymnázium je navíc partnerskou střední školou Masarykovy univerzity v rámci projektu Partnerství ve vzdělávání (http://www.muni.cz/rect/general/mu_partners/secondary_schools). Gymnázium, Brno, třída Kapitána Jaroše 14 Gymnázium je jednou z mála vybraných pilotních škol v rámci projektu Pilot - G/GP (pilotní zavádění výuky podle RVP a vytváření ŠVP), jehož řešitelem je Výzkumný ústav pedagogický, a má proto s požadavky RVP a ŠVP bohaté zkušenosti, které jsou pro vhodnou inovaci oboru učitelství nezbytné. Má dlouholeté zkušenosti se spoluprací s Masarykovou univerzitou, jíž je řadu let partnerem jak ve vzdělávání studentů učitelství, tak ve vzdělávání žáků gymnázia a je partnerskou školou v projektu Partnerství ve vzdělávání (http://www.muni.cz/rect/general/mu_partners/secondary_schools), který řeší Masarykova univerzita. Gymnázium má také bohaté zkušenosti v hledání a realizaci moderních metod výuky realizovaných v rámci projektu SIPVZ v letech 2004 - 2006 a projektů podpořených dotačními programy JmK. Biskupské gymnázium Brno Partner je největším poskytovatelem praxí studentům Přírodovědecké fakulty, má tak největší zkušenosti s cílovou skupinou a jejich problémy při aplikacích poznatků v praxi. Navíc díky unikátnímu ŠVP poskytuje další pohled na zaváděné inovace a zajišťuje tak potřebnou názorovou pluralitu.