Geografie služeb – zadání cvičení 5 Analýza trhu s kancelářskými prostorami Skupinky studentů si vyberou jednotlivé realitní trhy: SRN, ČR, Slovensko, Polsko, Rakousko, Maďarsko, Pro daný stát studenti zpracují stručnou analýzu trhu s kanc. prostorami jako ukazatele regionálního významu měst a ukazatele atraktivity jednotlivých regionálních středisek. Studenti si v analýze budou všímat především hlavních zákazníků (pronajímatelů) těchto prostor a také majitelů těchto objektů. Pokusí se je vyjmenovat, popsat a nejlépe zhodnotit jejich podíly na trhu. Dále budou hodnotit regionální strukturu v dané zemi. Především fragmentaci trhu ve vztahu k sídelnímu systému, viz rozdíl mezi disperzí trhu v SRN a koncentrací trhu v Maďarsku. Srovnat pokud možno trhy v jednotlivých městech státu, pokud budou dostupná data. Popsat vertikální hierarchii trhu, pokud existuje (metropole (centrály), podtrhy (menší města). V neposlední řadě zhodnotí míru obsazenosti/neobsazenosti a rozdíly cen za m² kancelářských prostor v jednotlivých městech. Jako zdroje jim mohou být nápomocny analýzy společností zabývajících se realitním trhem na světe: http://www.cbre.com http://www.colliers.com http://www.joneslanglasalle.com/Pages/Home.aspx http://www.dtz-ugl.com/ http://www.cushwake.com/cwglobal/jsp/globalHomeSSO.jsp * Na daných webových stránkách, hledejte analýzy, market reports, přehledy atd. pro svůj stát. To znamená většinou bude lepší přejít na regionální domény vašeho státu (…cz …sk …pl atd.) Obecné požadavky ke zpracování cvičení: - odevzdat do týdne od zadání do příslušné odevzdávány - jak wordový dokument pokud možno s grafickými přílohami ilustrujícími vývoj na trhu, či mapou pro větší státy - tak prezentaci na cca 4 min., kterou budou studenti prezentovat na cvičení s ilustrujícími grafickými přílohami.