ist_office-park-12 Trh s kancelářskými prostorami Filip Chvátal Trh s kancelářskými prostorami v ČR •Jak dlouho můžeme hovořit o trhu s kanc. prostorami u nás? Kdy byl nejúspěšnější rok výstavby? • •Kde se většinou nachází tyto budovy, lokalizace? Jak se většinou jmenují? • •Čím jsou charakteristické? • •Kdo jsou pronajímatelé? • •Kdo jsou majitelé? • kavci_hory_office_park tr_20100525144702_CZ-2006_BRNO_OFFICE%20PARK_2 Trh s kancelářskými prostorami v ČR •Do poloviny 90. let trend využívání a rekonstrukce stávajících prostor v jádru měst. •Zatímco v první polovině 90. let počet firem v Praze strmě rostl •od druhé poloviny 90. let se tempo nárůstu nových podnikatelských subjektů začalo zpomalovat. •Expanze na celé území města, jistá dekoncentrace • • • Prostorové změny •Zatímco v jádru měst zůstaly (nebo nově přicházely) především finanční, konzultantské a právnické firmy • •vnitřní město obsadily telekomunikační a mediální firmy, obchodní společnosti a reklamní agentury. • • Oblasti mimo kompaktní město se staly přitažlivé především pro IT a hi-tech společnosti. • • • Zdroje •KUSÁKOVÁ, Š., Faktorová analýza trhu kancelářských prostor, diplomová práce, ESF MU, Brno, 2009 •NĚMEC, M., Analýza trhu s kancelářskými prostorami v Praze, Útvar rozvoje hl. města Prahy, Praha, 2009