HODNOTICÍ TABULKA PRO HODNOTITELE Číslo výzvy: Kód hodnotitele: Datum: I. IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE O PROJEKTU Registrační číslo: Název žadatele: Název projektu: Vzdělávací program počítačové gramotnosti pro střední a starší generaci obyvatel Místo realizace: Datum zahájení a ukončení projektu: Délka trvání projektu v měsících: Návod k vyplnění tabulky: Tato hodnoticí tabulka je rozdělena podle hodnoticích kritérií a subkritérií. Každému subkritériu můžete přidělit body od nuly do maxima uvedeného v Hodnoticí tabulce. Vámi udělené bodové hodnoty zapište do příslušných buněk ve sloupci „Přidělený počet bodů“. Body budou automaticky sečteny a společně budou tvořit celkový počet bodů za každé hodnotící kritérium. Celkové počty bodů za každé hodnotící kritérium budou přeneseny do části III. Hodnoticí tabulky a společně budou tvořit celkové bodové ohodnocení žádosti. Komentáře K bodovému ohodnocení každého kritéria napište zdůvodňující komentář. "Vždy vyplňte celkový komentář na konci hodnoticí tabulky v části IV., kde shrňte nejslabší a nejsilnější stránky projektu. Uveďte v něm i posouzení přiměřenosti a hospodárnosti rozpočtu projektu vzhledem k plánovaným aktivitám a plánovaným výstupům a výsledkům. Případný návrh na redukci rozpočtu podrobně specifikujte a zdůvodněte." "Právě tento celkový komentář bude předložen výběrové komisi/Expertní skupině OP VK/ Grémiu zpravodajů, jako podklad pro rozhodování o přidělení nebo nepřidělení finančních prostředků z OP VK, je proto nutné, aby obsahoval všechny zásadní postřehy, návrhy a upozornění z dílčích komentářů." II. HODNOTICÍ TABULKA 1 Zdůvodnění potřebnosti realizace projektu Přidělený počet bodů (vyplňte) Maximálně možný počet bodů Vazba na záložku žádosti 1.1 Zdůvodnění záměru a jeho vazba na danou Oblast podpory 4 6 Popis projektu 1.2 Potřebnost a očekávaný přínos/dopad (inovativnost) projektu pro oblast vzdělávání/výzkumu a vývoje (v regionu) 10 12 Popis projektu Celkově za kritérium 1: 14 18 Komentář: "Projekt je zajímavý, zaplňuje v dnešní době dozajista ""díru"" na trhu, avšak například úřady práce, univerzita 3. věku, zájmové prganizace pro penzisty tyto služby poskytují rovněž, inovativní příliš není. Zmínka o něm chybí." "Úřad práce není vůbec uveden jako partner, adresa, osoba kontaktní údaje. Zvláštní text u zdůvodnění zapojení partnera" 2 Cílová skupina "2.1 Vymezení a přiměřenost cílových skupin, přínos pro CS" 6 7 Popis projektu 2.2 Způsob zapojení cílových skupin 4 5 Popis projektu Celkově za kritérium 2: 10 12 Komentář: "Projekt má vhodně promyšlený systém kooperace s úřadem práce. Jako rozpor lze ale vnímat to, že jednou je popisována cílová skupina jako seniorská, starších nezaměstnaných, kteří burou ""rekvalifikováni"", avšak na jiném místě se hovoří o motivaci pro mladší občany. Výborné je podložení statistikou. Rozpracování textu je bohaté, věcné. Mpžná by stálo za zvážení akcentovat rozvoj ""dálkové komunikace"", která má v současném světě nezastupitelné místo." 3 Popis realizace projektu 3.1 Klíčové aktivity a stadia realizace 11 14 Klíčové aktivity "3.2 Připravenost na možná rizika a jejich řešení, předchozí zkušenosti, vnitřní kontrolní systém" 2 3 Popis projektu Celkově za kritérium 3: 13 17 Komentář: "Problémem je účtování nájemného pro univerzitu, která je sama řešitelem projektu. Aktivity poměrně promyšlené, rozfázované ve skutečném projektu snad ještě více rozepsané, jedná se o stěžejní část. Doporučuje se však ponechat jistou variabilitu ve formulacích pro flexibilní naplňování. " 4 Finanční řízení 4.1 Přiměřenost rozpočtu vzhledem k cílům a obsahu projektu 11 13 Klíčové aktivity 4.2 Provázanost rozpočtu s klíčovými aktivitami projektu 8 10 Klíčové aktivity Celkově za kritérium 4: 19 23 Komentář: "Lektor je stěžejní článek a je podfinancovaný. Mohly vzniknout nějaké materiály, přípravy, studijní opory. 2 administrativní pracovníci a jeden lektor s nižší mzdou, úvazkem je disproporce. " 5 Výsledky a výstupy 5.1 Kvantifikace výsledků a výstupů 6 10 Monitorovací indikátory 5.2 Způsob zajištění plánovaných výsledků a výstupů 3 5 Monitorovací indikátory Celkově za kritérium 5: 9 15 Komentář: "Rizikem je striktě daný podíl mužů a žen. Počet proškolených je dobrý indikátor, ale mohlo se objevit i něco jiného (materiály, odučené hodiny, …) Dělení padesát na padesát je riziko. " 6 Horizontální témata 6.1 Aktivity podporující rovné příležitosti 0 Horizontální témata 6.2 Aktivity podporující udržitelný rozvoj 0 Horizontální témata Celkově za kritérium 6: 0 "Jedná se o subkritéria, která nejsou bodově hodnocena, proto nemají vliv na celkové bodové hodnocení projektu. Nesmí být ale hodnocení negativní. " Komentář: 7 Specifické požadavky 7.1 Udržitelnost x dle výzvy 7.2 Synergie s jiným OP 5 x dle výzvy 7.3 Subkritérium 3 x dle výzvy 7.4 Subkritérium 4 x dle výzvy 7.5 Subkritérium 5 x dle výzvy Celkově za kritérium 7: 5 15 Komentář: III. ZÁVĚR HODNOCENÍ 1 Zdůvodnění potřebnosti realizace projektu 14 18 2 Cílová skupina 10 12 3 Popis realizace projektu 13 17 4 Finanční řízení 19 23 5 Výsledky a výstupy 9 15 6 Horizontální témata 0 0 7 Specifické požadavky 5 15 Celkem: 70 100 Projekt postupuje při dosažení alepoň 65 bodů s IPRM 77 IV. CELKOVÝ KOMENTÁŘ "Nejslabší a nejsilnější stránky projektu, přednosti, rizika, návrh na redukci výše rozpočtovaných poloţek, zdůvodnění stanoviska:" "Projekt je v zásadě dobře připraven, promyšlen a je z něj patrná dobrá myšlenka a pochopení, o co v projektové žádost jde. Až na malé výtky je projekt hodný k doporučení k podpoře. " V. PROJEKT K PRINCIPŮM ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ VI. PROJEKT K PRINCIPŮM UDRŽITELNÉHO ROZVOJE VII. DOPORUČUJETE PROJEKT K PODPOŘE? "Svým podpisem potvrzuji, ţe jsem projekt hodnotil(a) objektivně a nestranně, s vyuţitím všech svých znalostí. Prohlašuji, ţe nejsem závislý(á) na ţadateli, nejsem jeho partnerem, ani s ním nejsem v ţádném smluvním vztahu. Na vypracování tohoto projektu jsem se nepodílel(a) a v případě, ţe projekt bude podpořen, nebudu se podílet na jeho realizaci. Zavazuji se zachovávat mlčenlivost o všech údajích a skutečnostech, které jsem se při hodnocení dověděl(a)." "Realizací tohoto projektu dojde nejen k samotnému proškolení jednotlivců, nýbrž také k vytvoření systému dalšího vzdělávání a osobního rozvoje, což je aktivita vytvářející v prostoru určité hodnoty. "