SÍDELNÍ SYSTÉMY 18. 10. 2012 CVIČENÍ 3 Výsledky cv.1 2001.png Výsledky cv.1 rozdil.JPG Sídelní potenciál ¨potenciál lokalizace umožňující interakci s jinými sídly ¨popisuje vztahy mezi sídly ¨uvažuje „masy“ dvou sídel mezi nimiž existuje vazba ¨vazba je deformována určitou bariérou ztěžující potenciální interakci ¨kvantifikuje danou vazbu ¨utváří relační síť ¨pozicí v této síti je určen sídelní potenciál ¨ Sídelní potenciál ¨dostupnost sídla k mase ostatních sídel ¨Pi = M1/di1 + M2/di2 + ... + Min/din + Mi/dii ¤potenciál sídla i (Pi) je výsledkem mas všech ostatních sídel (M) separovaných od sídla i určitou vzdáleností ztěžující potenciální interakci (d). Masa sídla může být definována jako populační či pracovní velikost, komplexní funkční velikost, vzdálenost pak jako kilometrická, časová či finanční ¤do výsledného potenciálu Pi se započítává i masa samotného sídla i, v tomto případě můžeme jako vzdálenost ii uvažovat čtvrtinu vzdálenosti k nejbližšímu dalšímu sídlu ve zkoumaném systému ¤ ¨ ¨ Zadání ¨Pro sídelní systém reprezentovaný 8 populačně největšími obcemi vybraného okresu: ¨ ¨vypočítejte potenciály pro populační velikost a časovou vzdálenost automobilovou dopravou ¨ ¨vypočítejte potenciály pro pracovní velikost a finanční vzdálenost hromadnou dopravou Zdroj ¨plánovač trasy (škoda-auto, mapy.cz …) ¨IDOS, stránky dopravních společností ¨soubor SScv3 ve studijních materiálech ¨ ¨ ¨ ¨ ¨deadline – 29. 10. 2012, 24:00 Výběr okresu ¨Znojmo Břeclav Hodonín Vyškov ¨Blansko Zlín Vsetín Olomouc ¨Šumperk Bruntál Opava Frýdek-Místek ¨Třebíč Žďár n. S. Jihlava Pelhřimov ¨Havl. Brod Svitavy Ústí n. O. Chrudim ¨Rychnov n. K. Trutnov Č. Lípa Liberec ¨Děčín Litoměřice Louny Chomutov ¨K. Vary Plzeň S Plzeň J Tachov ¨Domažlice Klatovy Strakonice Prachatice ¨Č. Krumlov Č. Budějovice Písek Tábor ¨Jindř. Hradec Příbram Benešov Ml. Boleslav ¨Rakovník