1 - Bodové a intervalové rozložení četností Příklad č.l: Načtěte datový soubor znamky.txt. 1. Vytvořte variační řadu (tabulku rozložení četností) (a) známek z matematiky (znak X); (b) známek z angličtiny (znak Y). 2. Vytvořte sloupkový diagram absolutních četností znaků X a Y. 3. Vytvořte polygon absolutních četností znaků X a Y. 4. Vytvořte variační řady (tabulky rozložení četností) známek z matematiky a angličtiny (a) pouze pro ženy; (b) pouze pro muže. 5. Vytvořte kontingenční tabulku simultánních absolutních četností znaků X a Y. 6. Vytvořte kontingenční tabulku sloupcově a řádkově podmíněných relativních četností znaků X a Y. Zamyslete se nad odpověďmi na následující otázky: • Kolik procent studentů, kteří prospěli z angličtiny, neudělalo zkoušku z matematiky? • Jaký je podíl studentů, kteří neudělali zkoušku z angličtiny a neprospěli ani z matematiky? Kolik je to studentů? • Kolik procent studentů, kteří prospěli z matematiky, neudělalo zkoušku z angličtiny? • Jaký je podíl studentů, kteří neudělali zkoušku z matematiky a neprospěli ani z angličtiny? Kolik je to studentů? Příklad č.2: Načtěte soubor ocel.txt. 1. Podle Sturgersova pravidla najděte optimální počet třídicích intervalů pro znaky plasticita a pevnost a vhodně stanovte meze třídicích intervalů pro každý znak. Dále určete středy těchto intervalů a příslušné variační řady. 2. Vytvořte histogram pro plasticitu a pro pevnost. 3. Sestavte kontingenční tabulky absolutních četností a relativních četností dvourozměrných třídicích intervalů pro dvojici znaků (plasticita, pevnost). 4. Nakreslete dvourozměrný tečkový diagram pro (plasticita, pevnost). 5. Dobrovolný úkol: Vytvořte stereogram pro (plasticita, pevnost). 1