K U R I K U L U M A.Hynek, 1998 q to, co se učí q učební osnova q obsah kurzu q to, co se naučí q interakce pedagoga a studenta q poskytované znalosti, dovednosti, pojetí q postupy k dosažení učebních cílů q dosažené učební cíle q prostředí, vybavení školy q hlavní linie školy q styl vedení výuky q zdroje přidělené na kurikulum q převažující ´kultura školy´ kurikulum je souhrn všech zkušeností plánovaných i neplánovaných, jež student získá Výuka - činnost pedagoga Učení - činnost studenta Kompetence = znalosti/vědomosti, dovednosti, podílející se na utváření názorů, postojů, hodnot potřebných pro občanské jednání Respekt k jiným kulturám, odlišnostem Vědomí vlastního přínosu trvalé udržitelnosti Globalizace, glokalizace Zeměpis na gymnáziu Fyzická geografie 20 Geomorfologie Klimatologie Hydrologie Pedogeografie Biogeografie Přírodní oblasti Krajina, životní prostředí, krajinná ekologie 10 Humánní geografie 20 Obyvatelstvo a sídla Průmysl Zemědělství Doprava Služby Regionální geografie 50 Česká republika 20 Evropa a SNS 10 Asie 5 Afrika 5 Austrálie, oceány, polární vrchlíky 5 Ameriky 5