Technické zázemí výuky 1. Učebna – základní parametry charakteristiky učebny dané vyhláškou 410/2005 ... viz vyhláška - dobře osvětlená, dobře větraná - všichni musí vidět na tabuli, projekční plochu a na demonstrační stůl 2. Odborná učebna fyziky / laboratoř na ZŠ - většinou jde o kombinaci obojího - rozvody plynu, elektřiny (VN/NN), datová síť, odpady - PC, projektor, ozvučení, zatemnění - demonstrační stůl - tabule - uspořádání ... klasické / pevné / variabilní 3. Odborná učebna a laboratoř na SŠ - odborná učebna = posluchárna (poschoďová) - laboratoř ... pouze pro měření 4. Rozvody v učebně - 230/400V - plyn - nízké napětí (centrální zdroj) - datová síť (rychlý internet!) - „provizorní“ varianty ... tábornický vařič, ploché baterie 5. ICT, audiovizuální technika - projekční technika (diaprojektor, epiprojektor, zpětný projektor, filmová promítačka, TV, snímač dat, dataprojektor) - ozvučení (pevné reprobedny 2.0) - ICT technika (pevný počítač, interaktivní tabule) - zatemnění !!! - „provizorní“ varianta ... notebook, dataprojektor, bedničky, bílá stěna 6. Demonstrační stůl - dostatečně vysoká plocha pro dobrou viditelnost experimentů - dostatečně rozměrný (alespoň 2x1m) - vestavěné rozvody - vestavěný počítač a kontrolní monitor - „provizorní“ varianty 7. Tabule - klasická černá / zelená + křídy - bílá + křídy - magnetická - kombinace variant - umístění a pohyblivost - interaktivní tabule 7. Sbírka pomůcek - skříň, police, samostatná místnost - často chaos! - měly by být „po ruce“ / hlavní věci v demonstračním stole - v „úplném“ provedení 8. Jak učit v „normální“ učebně - pořádně se na hodinu připravit - používat „provizorní“ vybavení a „úplné“ pomůcky 9. Kde na to vzít peníze - provozní prostředky školy - sponzorské dary - projekty - zaplatit ze svého