Obliba předmětů z pohledu žáků a učitelů Pavelková, 2013 •Učitelé •1. informatika •2. tělesná výchova •3. výtvarná výchova •4. pracovní výchova •5. rodinná výchova •6. občanská výchova •7. zeměpis •8. hudební výchova •9. angličtina •10. přírodověda •11. dějepis •12. fyzika •13. chemie •14. matematika •15. český jazyk •Žáci •1. Informatika •2. tělesná výchova •3. výtvarná výchova •4. rodinná výchova •5. pracovní výchova •6. hudební výchova •7. Dějepis •8. Angličtina •9. občanská výchova •10. Zeměpis •11. Přírodověda •12. Chemie •13. český jazyk •14. Matematika •15. fyzika Obtížnost předmětů z pohledu žáků a učitelů Pavelková, 2013 •Učitelé •1. matematika •2. chemie •3. angličtina •4. český jazyk •5. fyzika •6. přírodověda •7. dějepis •8. zeměpis •9. informatika •10. občanská výchova •11. pracovní výchova •12. tělesná výchova •13. výtvarná výchova •14. hudební výchova •15. rodinná výchova •Žáci •1. Matematika •2. český jazyk •3. fyzika •4. chemie •5. angličtina •6. přírodověda •7. dějepis •8. zeměpis •9. občanská výchova •10. informatika •11. tělesná výchova •12. pracovní výchova •13. výtvarná výchova •14. hudební výchova •15. rodinná výchova Význam předmětů z pohledu žáků i učitelů Pavelková, 2013 •Učitelé •1. angličtina •2. informatika •3. matematika •4. český jazyk •5. tělesná výchova •6. občanská výchova •7. Pracovní výchova •8. přírodověda •9. výtvarná výchova •10. zeměpis •11. dějepis •12. fyzika •13. chemie •14. rodinná výchova •15. Hudební výchova •Žáci •1. angličtina •2. český jazyk •3. matematika •4. informatika •5. dějepis •6. zeměpis •7. fyzika •8. přírodověda •9. tělesná výchova •10. chemie •11. občanská výchova •12. rodinná výchova •13. pracovní výchova •14. výtvarná výchova •15. hudební výchova Školní předmět Průměr smo Pořadí Tělesná výchova 1,64 1,08 15 Rodinná výchova 1,76 1,13 14 Přírodopis 2,23 1,15 12-13 Informatika 2,23 1,20 12-13 Matematika 2,29 1,09 11 Hudební výchova 2,37 1,39 10 Anglický jazyk 2,38 1,14 9 Zeměpis 2,43 1,13 8 Český jazyk 2,51 1,05 7 Dějepis 2,52 1,31 6 Chemie 2,54 1,16 5 Výtvarná výchova 2,65 1,43 4 Pracovní výchova 2,71 1,35 3 Občanská výchova 3,12 1,34 2 Fyzika 3,29 1,33 1 Výskyt nudy v jednotlivých předmětech Legenda: 1. nikdy nezažívám 2. spíše nezažívám 3. někdy zažívám 4. často zažívám 5. zažívám skoro pořád SMO - čím vyšší, tím vyšší neshoda Pavelková, 2010 Sémantický diferenciál - protichůdná přídavná jména a mezi nimi několika bodobá škála •Strach: •nahání hrůzu X způsobuje radost •nechutná X atraktivní •pracná X zábavná •neškodná X nebezpečná •napjatá X uvolněná •riskantní X bezpečná • •Náročnost: •snadná X těžká •složitá X jednoduchá •matoucí X jasná •srozumitelná X nepochopitelná •náročná X lehká • •Zájem: •bezvýznamná X prospěšná •vzrušující X nudná •dobrá X špatná •zajímavá X jednotvárná •hodnotná X zbytečná • •Emocionální uspokojení: •přijatelná X frustrující •přátelská X nepřívětivá •komfortní X nepohodlná •chaotická X organizovaná • Likertova škála •Otázka a možnosti odpovědi na škále: • •souhlasím •spíše souhlasím •nemohu určit •spíše nesouhlasím •nesouhlasím • •- Škály mohou mít i více stupňů •- může chybět středová hodnota