Otázky ke klas. zpt. Co je cílem pedagogické psychologie? Jaká témata zpracovává? Co může učitel čerpat z poznatků pedagogické psychologie? Jaký je vztah pedagogické, školsko-poradenské a školní psychologie? S jakými psychology učitelé mohou spolupracovat? Které jsou hlavní činnosti školních psychologů? Co lze vyčíst ze statistických studií o postojích žáků ke škole a k jednotlivým předmětům? Co z toho plyne pro učitele a školy? Jaké jsou fáze kariéry učitele? Jaké existují formy kolegiální podpory? Co je mentoring v učitelství? Charakterizujte nadaného žáka. Co je nadání, co je talent? Jaké jsou základní možnosti podpory nadaných žáků ve škole? Charakterizujte pojem motivace z psychologického hlediska. Jaké jsou psychologické teorie motivace? Jak je možné podporovat motivaci žáků k učení? Jaké jsou obecné příčiny výkyvů v motivaci žáků? Co je efekt Flow? Jak lze z hlediska psychologických teorií nahlížet učení? Jaké jsou druhy učení? Co víte o stylech učení? Jaké je efektivní vyučování? Co víte o konstruktivistické výuce? Co je zkušenostně reflektivní učení? Co je to reflexe? Kteří autoři pojednávají o zkušenostním učení? Co je diagnostika? Co je předmětem pedagogicko-psychologické diagnostiky? Jaké diagnostické nástroje může učitel používat ve své praxi? Jaké jsou etické zásady pedagogicko-psychologické diagnostiky? Jaké poruchy vývoje ve školním věku a v adolescenci mohou komplikovat výkony žáků? Co víte o subkulturách v adolescenci? Charakterizujte školní úspěšnost. Jaké faktory ovlivňují školní úspěšnost žáka? Co je výchova a jaké faktory ji ovlivňují? Charakterizujte výchovný styl a popište jednu zvolenou typologii stylů výchovy.