Co je na obrázku? •1 Z3090c Humánní geografie – cvičení Funkční městský region 23. 11. 2016 •2 Základní pojmy •území intenzivních vztahů (dojížďka za prací, dojížďka do škol, dojížďka za službami,…) •metropolitní region (administrativní hranice) •pracovní mikroregion (dojížďka za prací, územně souvislý celek) •obslužný mikroregion (dojížďka za prací v III. sektoru NH, souvislý celek) •komplexní mikroregion (pracovní + obslužný) •městský funkční region (na základě vymezení PM + prahová hodnota pro vyjíždějící do jádra) •3 mesto2 • • Výsledek obrázku pro funkční městský region •4 Zadání I. •výběr města dle vlastního uvážení (viz podklady v ISu) •na základě vyjížďky do jádra vytvořte FMR (prahová hodnota 30 % vyjíždějících); vymezený FMR musí mít minimálně 20 obcí (pokud by bylo méně, snížit prahovou hodnotu, např. 25 %) •výpočet populační velikosti FMR (počet obyvatel jádra + obcí), porovnání jádra a FMR •určit velikostní strukturu obcí ve FMR •5 Zadání II. •libovolný výběr pěti obcí z FMR (výběr není podmíněn, ale jeho volba ovlivní komentář v závěru) •zjistěte dopravní dostupnost do jádra pomocí IAD (čas) •zjistěte dopravní dostupnost do jádra pomocí HD (počet spojů denně) •konfrontace výsledku s mapou •6 Zdroje dat •SLBD 2011, 2001, 1991,… •pro toto cvičení : materiály v ISu (dokument s názvem: HGcvB3) •dopravní dostupnost IAD –www.mapy.cz –https://maps.google.cz/ –http://routes.tomtom.com –http://www.skoda-auto.cz/mini-apps/new-routeplanner •dopravní dostupnost HD –www.idos.cz •7 Výsledek I. •8 Výsledek II. •9 Výsledek III. •10 Závěr •nutná konfrontace s mapou •komentář (délka ½ až 1 strana A4), ideálně, když se bude rozsah blížit ½ shora – delší komentáře nebudou uznávány!!! •jaké faktory ovlivňují rozsah FMR –doprava (trasování dopravní sítě,…) –vliv jádra –atraktivita •11 Termín odevzdání •sobota 3. 12. 2016 23:59:59 !!! http://img.ihned.cz/attachment.php/430/30132430/isv34BDFKLMNOklPQbcehpqrxz0STU9A/kat.jpg •12