Studentské hodnocení výuky PřF:C4020 Pokročilá fyzikální chemie - doc. Mgr. Dominik Heger, Ph.D. Zapsáno: 79, Splnilo: 32, Návratnost: 40.5 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zod- povězeno Průměrné hodnocení předmětů na fakultě Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 40 2 1.4 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 35 1.9 2.8 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 35 1.6 1.8 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 35 1.8 2.4 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 160 min 25 medián 65 průměr 75.1 fakultní medián 50 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 40 počet kreditů tohoto předmětu 2 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? Výklad pana docenta je moc dobře vedený. Bohužel jsem měla pocit (a asi to tak i bylo), že na přednáškách jsem vše chápala a učivo se mi zdálo značně jednoduché, ale před zkouškou jsem zjistila, že jsem v jiné situaci, něčemu až tak úplně nerozumím, resp. už si to třeba nepamatuji. Říká se, že i takto se dá poznat dobrý vyučující, což rozhodně v případě pana docenta platí. Jen bych pak v takové situaci (před zkouškou) využila nějaké studijní materiály, které by mi pomohly tu teorii na přednáškách pochopenou avšak zapomenutou osvěžit. Prezentace koncipované pro přednášení bohužel v tomto ohledu až tak užitečné nejsou a Atkins taky ne se vším poradí. Konkrétně třeba určování spektroskopických termů byl pro mě značný oříšek. Každopádně díky za zprostředkování mých prvních dvou let s fyzikální chemií (a doufám že ne posledních)! Perfektne vysvetlená látka na zaujímavých príkladoch zo života. Vždy vedel vytvoriť atmosféru (pri takom predmete ako je fyzikálna chémia) zábavným spôsobom. Veľmi veľa vecí som sa naučil a konečne aj pochopil. Možná mírně pokulhával s pokusem o vysvětlení podstaty kinetiky chemických reakcí, nebo spíše nedostatečně podtrhl ty nejdůležitější fakta a tím mírné znehodnotil celkový podaný výkon, přesto jeho přednášky byly pro průměrného studenta dostatečně srozumitelné. Pozitivně hodnotím velký zápal do tématu, ale občas jsem se ztrácela v průběhu vysvětlování. Oceňuji, že jste psal/odvozoval vzorce atd. na tabuli, i když to bylo čas od času méně čitelné. Prezentacie a vyklad boli na vysokej urovni, ale tempo prednasok bolo na mna trochu moc rychle. Na přednáškách se mi líbil úvod a názorné (někdy i vtipné) příklady z (osobního) života, které tak trochu mohly pomoci lidem, kteří nad FCH uvažují jinak a potřebují i jiné vysvětlení než jen to fyzikální. Také oceňuji osnovu na začátku každé prezentace, ve kterých byla popsána i teorie. Do těch prezentací bych dala i to ”gró/výsledky/...”, aby to bylo připravené k učení po x týdnech. Student si občas nestihne zapsat správné výsledky (grafů, aj.) a pak se to těžko dohledává a učí. Pro mne byly přednášky typu ”Bylo krásně a najednou se sataa. Tervetuloa helvessa.” Byl tam zlom, od kterého jsem zkrátka nerozuměla a neorientovala se. Asi by mi pomohlo použít nějaký most mezi představitelným a teorií. Jasně pojmenovat to, o čem se bavíme (=CO to je, CO si pod tím představit). Myslím, že by to mohlo pomoci. A dodala bych, že se mi na Vás líbí kladný a otevřený přístup ke studentům. Výklad je srozumitelný a dobře pochopitelný, plusové body je opravdový zápal do probírané tématiky. Látku dobře, jasně, stručně a vtipně vysvětlil. Přednášky: Ráda bych Vám pomohla zlepšit didaktickou stránku Vašich přednášek, proto mi odpusťte trochu kritiky. V určitých částech Vašich přednášek studenti nestíhají Vámi přednášenou látku pobrat, většinou z důvodů Vaší rychlé mluvy, roztěkanosti a nedostatečného objasnění daného problému. Zkuste proto zvolit a vyselektovat z daného tématu to nejdůležitější - dejte přednost kvalitě studentova pochopení před kvantitou učiva. Drobnou nedokonalostí je používání bezpatkového písma ve vzorcích v prezentaci - malé L a velké I se poté před zkouškou nervóznímu studentovi ve slidech značně plete. Seminář: Chápu Vaši snahu dělat seminář zajímavý (stejně tak jako písemky), avšak studenti vnímají Vámi předkládanou látku jinak než vy. Zaměřte se tedy spíše na procvičování příkladů jako takových, a zkuste během cvičení stihnout v ideálním případě 80 % z nich. Studenti pak danou látku lépe vstřebají. Průběžné seminární písemky pak zkuste typově tvořit na základě probrané látky v semináři. Oceňuji počítání ”vzorových příkladů” i během přednášky a postupné psaní rychlostních rovnic na tabuli. Avšak někdy je tempo až moc rychlé a žáci se ztrácí. Řešení by nejspíše bylo zvýšení hodinové dotace pro chemickou kinetiku. Tempo by nemuselo být tak vražedně rychlé a téma by bylo lépe pochopeno. Výklad byl dobrý, jen výpočty na tabuli mi přišli občas trochu zmatečné, špatně jsem se v nich orientovala. Fyzikálna chémia nie je pre mňa jednoduchým predmetom, ale vďaka zaujímavým prednáškam a výborným vyučujúcim a ich veľkej ochote som si tento predmet obľúbila a podarilo sa mi pochopiť témam, ktoré boli pred tým pre mňa pomerne neznáme či príliš náročné. 2 PřF:C4020 Pokročilá fyzikální chemie - doc. RNDr. Jan Hrbáč, Ph.D. Zapsáno: 79, Splnilo: 14, Návratnost: 17.7 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zod- povězeno Průměrné hodnocení předmětů na fakultě Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 40 2 1.4 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 17 1.9 3.3 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 17 1.6 2.1 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 16 1.8 3.0 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 160 min 25 medián 65 průměr 75.1 fakultní medián 50 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 40 počet kreditů tohoto předmětu 2 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? Přednáška nebyla moc přehledná. Bohužel z obou přednášek doc. Hrbáče jsem si neodnesl vůbec nic. Naprosto nesrozumitelné přednášení o sice složitém tématu, nicméně určitě se to dá podat mnohem lépe. Přednes samotný měl spoustu nedostatků, takže student(i) se nudili při přednášení a věnovali se čemukoliv mimo přednášejícího. Podle mne byla přednáška docela rychlá, navíc, když je to elektrochemie (což je docela náročné téma). Myslím, že kdybychom místo odvozování na 1 stranu probrali úvod a základní věci, tak by to bylo přínosnější. Ale nemohu moc posuzovat, přece jenom jsme měli s Vámi (snad) jen jednu přednášku. Chápu, že jste měl za úkol odpřednášet dynamickou elektrochemii a k ní možná co nejvíce, ale upřímně se jednalo o nejtěžší přednášku z celého kurzu. Kvantum informací bez toho, aby byla definována elektronová dvojvrstva. Upřímně se mi až chtělo brečet, když jsem se ztratil asi v 10. minutě a pak už jsem se nemohl chytit, protože tempo bylo neskutečně rychlé. 3 PřF:C4020 Pokročilá fyzikální chemie - doc. Mgr. Markéta Munzarová, Dr. rer. nat. Zapsáno: 79, Splnilo: 39, Návratnost: 49.4 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zod- povězeno Průměrné hodnocení předmětů na fakultě Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 40 2 1.4 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 42 1.9 1.3 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 42 1.6 1.2 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 42 1.8 1.2 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 160 min 25 medián 65 průměr 75.1 fakultní medián 50 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 40 počet kreditů tohoto předmětu 2 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 4 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? J. A. Komenský by byl na paní docentku hrdý. Způsob výkladu a přístup ke vzdělávání zcela odpovídá mým představám o výuce na vysoké škole (což se bohužel často nestává). Tak jako asi všichni studenti tohoto kurzu oceňuji ručně psaná shrnutí nejnutnějších informací pro zvládnutí daných témat a to zejména proto, že jsem primárně vycházela z Atkinse, kde je občas mnoho (sic zajímavých) méně důležitých poznatků. Čeho si na paní docentce také velmi vážím je schopnost studenta dovést k odpovědi, i když si student myslí, že na danou otázku nezná odpověď. Co mi také utkvělo v paměti z přednášek bylo to, že pan docent Heger i paní docentka Munzarová většinou navštěvovali přednášky i když zrovna přednášel ten druhý, což určitě pomohlo návaznosti učiva. Navíc to občas vedlo k tomu, že třeba i paní docentka kladla přednášejícímu kolegovi otázku z pozice ”studenta”, čímž pomohla rozvíjet rozměr přednášky. Děkuji tedy za dva roky plné příjemného poznání, seznámení s fyzikální chemií a obnovenou důvěru v to, že skvělí (a kolektivem oblíbení) učitelé ještě existují! Nejvíce si cením obrovského úsilí, které paní docentka investovala do snahy o maximální pochopení látky. výuka, prístup k učivu, ochota, všetko zvládnuté perfektne Velmi oceňuji (mimo jiné) vstřícný přístup ke studentům a snahu neustále výuku předmětu zlepšovat. Kromě toho, nejsem jistě sám, komu výrazně pomohly zveřejněné přehledy toho, co je třeba umět ke zkoušce. Kéž by něco podobného dělalo více vyučujících. Vyučující se vždy snažila zevrubně vysvětlit složitá témata. Navíc si cením přístupu a snaze neustále kurz zlepšovat. Ačkoliv předmět jako takový byl pro mne náročný, tak se tato náročnost vykompenzovala přístupem vyučujících tohoto předmětu. Nikdy by mě nenapadlo, že jednou budu ráda chodit na přednášky předmětu, který mi není až tak blízký a je pro mne náročný. Ráda bych vyzdvihla maličkosti, které jsou skvělé. Například číslování prezentací, čísla kapitol v Atkinsovi, povzbudivé e-maily ohledně učiva a zkoušky, obrázky v prezentacích, velice kladný a vstřícný přístup, dostatek času a prostoru na přemýšlení u ústní zk (nestála jste nade mnou, až dopíšu rovnici) a v neposlední řadě mi hodně pomohly výpisky - požadavky na zkoušku. Za ty bych Vám chtěla poděkovat, člověk se v tom pak lépe orientoval a necítil se až tak ztracen. Co bych uvítala, je dopsání zbylých témat - alespoň nadpisy (aby to bylo ucelenější, i když by tam nebyly vypsány ty požadavky, alespoň by se na nic nezapomnělo). Myslím, že jako studenti si nemůžeme přát lepšího vyučujícího než jste Vy. Jste skvělý člověk. pani docentka je vyborny pedagog a je na nej vidiet, ze jej velmi zalezi na tom aby studenti skutocne chapali preberane ucivo, aby nepristupovali k predmetu s odporom a nieco si z neho naozaj odniesli. Oceňuji naprosto přátelský přístup ke studentům, který bych v kontextu ostatních předmětů učených na této fakultě, nazval až unikátním. Ve Vašem případě opravdu platí, že studenty berete jako své kolegy. S takovýmto přístupem jsem se během dosavadního studia ještě nesetkal. Dále určitě snahu, aby studenti do problémů fyzikální chemie alespoň zčásti pronikli. Při učení na zkoušku hodně pomáhá číslování snímků a odkazovaní na kapitoly v učebnici od Atkinse. Fyzikálna chémia nie je pre mňa jednoduchým predmetom, ale vďaka zaujímavým prednáškam a výborným vyučujúcim a ich veľkej ochote som si tento predmet obľúbila a podarilo sa mi pochopiť témam, ktoré boli pred tým pre mňa pomerne neznáme či príliš náročné. Metóda zápisu na tabuľu ako ”prvé husle” a prezentácie ako ”druhé husle” sa opäť osvedčila, tak ako aj v minulom semestri na Základoch FZCH. Skvelo vysvetlená látka, ktorú som si myslel, že nikdy nepochopím. Takisto ochota pri poskytnutí materiálov v ISe, časté informatívne maily, ktoré človeka nútili učiť sa aj počas semestra, či naskladnenie Atkinsov v knižnici. Študent by si prial mať na každom predmete takého vyučujúceho, ako je pani docentka. Naprosto skvělá vyučující, nemám co vytknout. Perfektní! :) Velmi se mi líbilo pojetí přednášek, kdy bylo použito prezentací jako osnovy, a tabule, která sloužila k rozvedení, vysvětlení nebo odvození dané věci. Při přípravě na zkoušku jsem velice ocenila shrnuté požadavky ke každé kapitole a propojení s Atkinsem a důrazem na pochopení látky, než abychom se ji učili nazpaměť. Velmi oceňuji také přístup k výuce a ochotu pomoci studentům v nesnázích. Přednáška samotná byla vynikající, když byl problém, přednášející se pozastavil, příp. dovysvětlil v krátkosti souvislosti daného problému. Jako problém bych mohl definovat to, že by mohly být prezentace dostupné trochu dříve, než brzy ráno (nebo ani to ne) v den přednášky. Na závěr oceňuji snahu studentovi podat co nejvíce relevantních informací včetně skenů části učebnice korespondující s probíraným tématem. Víc takových přednášejících by univerzitě rozhodně neuškodilo. Velice si vážím a oceňuji Vaši energii a úsilí, které jste do přípravy hodin a snahy přiblížit fyzikální chemii všem studentům vložila. Přednášky byly velmi přínosné, vždy panovala uvolněná atmosféra. Dokázala jste skvěle vysvětlit učivo a dokonce jej aplikovat na věci a události z každodenního života. Styl výuky mi naprosto vyhovoval a fyzikální chemie mě proto velmi oslovila. 5 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? zajímavý výklad s humorem, který neurazí výborný přístup spravedlivé hodnocení Prednasky boli na velmi vysokej urovni. Extremne si cenim komunikaciu a interakcia s studentmi. Chtěl bych Vám moc poděkovat za oba kurzy fyzikální chemie, do které jste vložila, zdá se, celou svoji duši. Chtěl bych najít někdy ještě takového ”učitele”, jako jste vy. Zkoušku jsem ještě neabsolvoval, tak nemůžu hodnotit, jak moc mi např. pomohly vypracované papíry od Vás k jednotlivým tématům, ale věřím, že to, co jste napsala, bude stačit (ideálně na co nejlepší známku). Pokud se mi někdy poštěstí a ”vleze” se mi úvod do kvantové chemie do rozvrhu (nejdříve asi na magisterském programu), určitě ho zkusím. Popravdě bych si přál, abyste i některé seminární skupiny vedla vy, protože by to zážitek z celého kurzu ještě umocnil. Díky ještě jednou. Látku pěkně vysvětlila, nikam nespěchala a přednášky byly zábavné. Se stylem výuky jsem spokojena, jako zlepšení mě napadá nahrávání přednášek, které se poté umisťují na web, abych si při přípravě na zkoušku mohla přednášky poslechnout znovu. Ani by nevadilo, že nebude ve videu vidět, co je psáno na tabuli, protože student se může řídit svými vlastními zápisy z přednášky. Chtěla bych Vám moc poděkovat za skvělé vedení předmětu, srozumitelný přednes látky a hlavně ochotu a vstřícnost vůči studentům. Oceňuji hlavně didaktické zpracování vašich přednášek - fakt, že do prezentací dáváte jen grafy/obrázky a zbytek látky přednášíte pouze ústně, studenty opravdu nutí dávat pozor, chápat a psát si. Číslované slidy jsou skvělá věc. Co se týče literatury doporučené k jednotlivým přednáškám - velmi oceňuji, že vybrané kapitoly z Atkinse uvádíte na prvním slidu přednášky, to při orientaci v učebnici a při studiu ke zkoušce opravdu pomáhá. Vaše ručně psané požadavky ke zkoušce pro nás byly přínosné tou největší možnou měrou. Nikdy by mě nenapadlo, že náročný předmět jako fyzikální chemie by mě mohl bavit, ale již se stalo... Děkuji Vám za oba kurzy (jak za Základy, tak za Pokročilou fyzikální chemii), a přeji Vám mnoho úspěchů a radosti jak při výuce, tak ve vaší odborné práci. Paní docentka je jak na zkoušce tak na přednáškách moc milá a pozorná, jde jí především o vzdělání a tomu aby studenti jejímu předmětu chápali a odnesli si co možná nejvíc (ne-li všechno) co je náplní předmětu. Je tělem a duší celého předmětu a je vidět jak moc se snaží ve velmi náročných podmínkách udělat maximum, což se jí, podle mě povedlo. Menší úprava osnov, i v kombinaci s jarním semestrem, což ale není v žádném případě nějaká vada předmětu, a myslím, že tenhle předmět bude jak jeden z nejoblíbenějších tak nejpřínosnějších. Pomohl moc i Atkins který přibudl oproti jarnímu semestru do knihovny. Styl výuky se mi velmi líbil, přednášky byly zajímavé, dynamické a vtipné. Oceňuji také to, že v materiálech v isu byla vložena nějaká osnova, co všechno bychom na zkoušku měli umět. Docela mi to pomohlo v opakování, hlavně v tom, na co konkrétně se mám zaměřit. Ačkoliv tento předmět jako takový bytostně nesnáším, velice oceňuji úsilí a nadšení, nemluvě o velmi vysoké kvalitě výuky (kterou, bohužel spolu s organickou chemií, disponují snad jako jediné předměty na škole), které do předmětu doc. Munzarová, doc. Heger a Mgr. Semrád vkládají. Troufám si říct, že jen díky jejich přístupu jsem oba semestry výuky fyzikální chemie bez větších potíží zvládl :) 6 PřF:C4020 Pokročilá fyzikální chemie - Mgr. Hugo Semrád Zapsáno: 79, Splnilo: 12, Návratnost: 15.2 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zod- povězeno Průměrné hodnocení předmětů na fakultě Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 40 2 1.4 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 13 1.9 1.0 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 13 1.6 1.0 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 13 1.8 1.0 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 160 min 25 medián 65 průměr 75.1 fakultní medián 50 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 40 počet kreditů tohoto předmětu 2 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? Velmi oceňuji lidský přístup a pedagogické dovednosti. Na tak mladého člověka s málo zkušenostmi byla výuka semináře ohromujícím výkonem. pan Semrad je skvely ucitel, vzdy mu zalezalo aby naozaj vsetci rozumeli pocitanym prikladom a vysvetloval ucivo jasne a zrozumitelne, jeho hodiny ma bavili, navyse ma krasne pismo na tabuli - bonus :) Fyzikálna chémia nie je pre mňa jednoduchým predmetom, ale vďaka zaujímavým prednáškam a výborným vyučujúcim a ich veľkej ochote som si tento predmet obľúbila a podarilo sa mi pochopiť témam, ktoré boli pred tým pre mňa pomerne neznáme či príliš náročné. Skvělý přístup a ochota pomoci! Chtěla bych Vám poděkovat za ochotu pomoci studentům, za vstřícné jednání a za srozumitelný výklad látky v seminářích. Je vidět, že znáte hranice studentů a požadujete to, co jsou schopni (s většími či menšími obtížemi) zvládnout. Oceňuji vaši vstřícnost vůči studentům z jiných seminárních skupin, kteří mají problém látku pochopit. Ať se Vám daří. 7 PřF:C4040 Pokročilá fyzikální chemie - seminář - doc. Mgr. Markéta Munzarová, Dr. rer. nat. Zapsáno: 76, Splnilo: 8, Návratnost: 10.5 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zod- povězeno Průměrné hodnocení předmětů na fakultě Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 38 2 1.7 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 8 1.9 1.0 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 8 1.6 1.0 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 8 1.8 1.0 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 150 min 10 medián 35 průměr 41.8 fakultní medián 50 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 25 počet kreditů tohoto předmětu 1 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 8 PřF:C4040/01 Pokročilá fyzikální chemie - seminář - doc. Mgr. Dominik Heger, Ph.D. Zapsáno: 27, Splnilo: 14, Návratnost: 51.9 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zod- povězeno Průměrné hodnocení předmětů na fakultě Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 38 2 1.7 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 14 1.9 2.7 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 14 1.6 2.1 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 14 1.8 3.5 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 150 min 10 medián 35 průměr 41.8 fakultní medián 50 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 25 počet kreditů tohoto předmětu 1 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 9 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? Mohlo být probrano více příkladů ze zadání. Á některé věci lépe vysvetleny. V zápočtových testech bylo často dost věcí, které by tam nikdo nečekal, takže se je ani nikdo neučil. :) To mohlo dost lidí nepříjemně překvapit především u prvního zápočtového testu. Celkově se však testy zvládnout daly (oproti skupině Mgr. Semráda však poněkud obtížněji). Zda-li se vyšší obtížnost projeví u zkoušky uvidím a doufám že ano a pozitivně. Látka z prednášok pekne rozvinutá vo forme príkladov (aj z reálneho života). Na seminári bola vždy dobrá nálada a pri takom niečom sa o to ľahšie učí a následne pamätá. Je vidět, že pan docent svému oboru rozumí. Malinko chybí umění předat znalosti někomu, kdo o tom v životě neslyšel. Přístup má ale pan docent perfektní, snaží se, abych tomu studenti rozuměli. Toho si na něm cením. Zápočtové testy dost těžké, což se mi na semináři nelíbilo (i přesto, že jsem je zvládl na první pokus). Bohužel jsme stihli za 1 hodinu projít jen pár příkladu, byly by potřeba minimálně hodiny dvě. Zápočty byly jiné, než u Základů fyzikální chemie, na jednu stranu bylo fajn, že se to podobalo více zkoušce, na druhou stranu jsem ale absolutně netušila, z čeho se mám připravovat a přišlo mi, že ty příklady, které ve cvičení počítáme, jsou vlastně k ničemu. Příště by to chtělo podle mě dát tam o něco více příkladů podobných těm na cvičení, ale zároveň bych tam nechala i část těch teoretičtějších úloh. 10 PřF:C4040/02 Pokročilá fyzikální chemie - seminář - Mgr. Hugo Semrád Zapsáno: 26, Splnilo: 17, Návratnost: 65.4 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zod- povězeno Průměrné hodnocení předmětů na fakultě Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 38 2 1.7 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 17 1.9 1.1 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 17 1.6 1.1 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 17 1.8 1.2 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 150 min 10 medián 35 průměr 41.8 fakultní medián 50 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 25 počet kreditů tohoto předmětu 1 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? Predmet nie je zlý, ale je na to vyhradený málo hodín a za toto sa stihne ozaj málo. K výkladu vyučujúceho nemám nič. Skvělý přístup vyučujícího. Velmi oceňuji rychlý průlet potřebnou teorií k danému příkladu. Velmi si cenim priatelsky sposob prednasania a strucne a zrozumitelne vysvetlovanie. Přátelský přístup, vše vysvětlí srozumitelně Další člověk, který dělá předmětu velké jméno. Na dost malém časovém úseku, který opravdu doporučuji změnit v obou semestrech na 2 hodiny, stihl probrat, vysvětlit, a to velmi jasně co jsme potřebovali vědět, jak vypočítat i o co se vlastně jedná a kde toho budeme moci využít. Super přístup k studentům, doufám, že ještě alespoň několik let to takhle bude pokračovat, ocenění z minulého roku mu právem náleží. 11 PřF:C4040/03 Pokročilá fyzikální chemie - seminář - Mgr. Hugo Semrád Zapsáno: 23, Splnilo: 7, Návratnost: 30.4 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zod- povězeno Průměrné hodnocení předmětů na fakultě Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 38 2 1.7 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 8 1.9 1.2 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 8 1.6 1.1 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 8 1.8 1.1 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 150 min 10 medián 35 průměr 41.8 fakultní medián 50 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 25 počet kreditů tohoto předmětu 1 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? ochota, odľahčenie humorom je v tomto predmete nadmieru vítané, vynikajúci spôsob výkladu pan Semrad je skvely ucitel, vzdy mu zalezalo aby naozaj vsetci rozumeli pocitanym prikladom a vysvetloval ucivo jasne a zrozumitelne, jeho hodiny ma bavili, navyse ma krasne pismo na tabuli - bonus :) přátelský přístup je studentům, snaží se předat své nadšení pro fyz. chemii studetům, snaží se, aby studenti pochopili látku a uměli ji využít v praxi Oceňuji Vaši snahu, aby studenti fyzikální chemii porozuměli, výborný přístup ke studentům, skvělé pedagogické dovednosti, přátelskou atmosféru na semináři... Ačkoliv jsme chodili k tabuli, myslím, že to nikomu nevadilo, nebylo to nijak stresující. Testy měli adekvátní úroveň, která odpovídala obtížnosti probíraných příkladů na semináři. Vždy ochoten a připraven vysvětlit případné problémy. 12