Studentské hodnocení výuky PřF:C4020 Pokročilá fyzikální chemie - doc. Mgr. Dominik Heger, Ph.D. Zapsáno: 79, Splnilo: 20, Návratnost: 25.3 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zodpovězeno Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 27 1.3 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 22 2.8 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 22 1.8 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 22 2.5 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 160 min 25 medián 60 průměr 73.7 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 40 počet kreditů tohoto předmětu 2 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? Na přednáškách se mi líbil úvod a názorné (někdy i vtipné) příklady z (osobního) života, které tak trochu mohly pomoci lidem, kteří nad FCH uvažují jinak a potřebují i jiné vysvětlení než jen to fyzikální. Také oceňuji osnovu na začátku každé prezentace, ve kterých byla popsána i teorie. Do těch prezentací bych dala i to ”gró/výsledky/...”, aby to bylo připravené k učení po x týdnech. Student si občas nestihne zapsat správné výsledky (grafů, aj.) a pak se to těžko dohledává a učí. Pro mne byly přednášky typu ”Bylo krásně a najednou se sataa. Tervetuloa helvessa.” Byl tam zlom, od kterého jsem zkrátka nerozuměla a neorientovala se. Asi by mi pomohlo použít nějaký most mezi představitelným a teorií. Jasně pojmenovat to, o čem se bavíme (=CO to je, CO si pod tím představit). Myslím, že by to mohlo pomoci. A dodala bych, že se mi na Vás líbí kladný a otevřený přístup ke studentům. Látku dobře, jasně, stručně a vtipně vysvětlil. Výklad je srozumitelný a dobře pochopitelný, plusové body je opravdový zápal do probírané tématiky. Přednášky: Ráda bych Vám pomohla zlepšit didaktickou stránku Vašich přednášek, proto mi odpusťte trochu kritiky. V určitých částech Vašich přednášek studenti nestíhají Vámi přednášenou látku pobrat, většinou z důvodů Vaší rychlé mluvy, roztěkanosti a nedostatečného objasnění daného problému. Zkuste proto zvolit a vyselektovat z daného tématu to nejdůležitější - dejte přednost kvalitě studentova pochopení před kvantitou učiva. Drobnou nedokonalostí je používání bezpatkového písma ve vzorcích v prezentaci - malé L a velké I se poté před zkouškou nervóznímu studentovi ve slidech značně plete. Seminář: Chápu Vaši snahu dělat seminář zajímavý (stejně tak jako písemky), avšak studenti vnímají Vámi předkládanou látku jinak než vy. Zaměřte se tedy spíše na procvičování příkladů jako takových, a zkuste během cvičení stihnout v ideálním případě 80 % z nich. Studenti pak danou látku lépe vstřebají. Průběžné seminární písemky pak zkuste typově tvořit na základě probrané látky v semináři. Perfektne vysvetlená látka na zaujímavých príkladoch zo života. Vždy vedel vytvoriť atmosféru (pri takom predmete ako je fyzikálna chémia) zábavným spôsobom. Veľmi veľa vecí som sa naučil a konečne aj pochopil. Možná mírně pokulhával s pokusem o vysvětlení podstaty kinetiky chemických reakcí, nebo spíše nedostatečně podtrhl ty nejdůležitější fakta a tím mírné znehodnotil celkový podaný výkon, přesto jeho přednášky byly pro průměrného studenta dostatečně srozumitelné. Pozitivně hodnotím velký zápal do tématu, ale občas jsem se ztrácela v průběhu vysvětlování. Oceňuji, že jste psal/odvozoval vzorce atd. na tabuli, i když to bylo čas od času méně čitelné. Prezentacie a vyklad boli na vysokej urovni, ale tempo prednasok bolo na mna trochu moc rychle. 2 PřF:C4020 Pokročilá fyzikální chemie - doc. RNDr. Jan Hrbáč, Ph.D. Zapsáno: 79, Splnilo: 8, Návratnost: 10.1 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zodpovězeno Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 27 1.3 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 10 3.8 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 10 2.6 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 10 3.7 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 160 min 25 medián 60 průměr 73.7 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 40 počet kreditů tohoto předmětu 2 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? Podle mne byla přednáška docela rychlá, navíc, když je to elektrochemie (což je docela náročné téma). Myslím, že kdybychom místo odvozování na 1 stranu probrali úvod a základní věci, tak by to bylo přínosnější. Ale nemohu moc posuzovat, přece jenom jsme měli s Vámi (snad) jen jednu přednášku. Přednáška nebyla moc přehledná. Chápu, že jste měl za úkol odpřednášet dynamickou elektrochemii a k ní možná co nejvíce, ale upřímně se jednalo o nejtěžší přednášku z celého kurzu. Kvantum informací bez toho, aby byla definována elektronová dvojvrstva. Upřímně se mi až chtělo brečet, když jsem se ztratil asi v 10. minutě a pak už jsem se nemohl chytit, protože tempo bylo neskutečně rychlé. Bohužel z obou přednášek doc. Hrbáče jsem si neodnesl vůbec nic. Naprosto nesrozumitelné přednášení o sice složitém tématu, nicméně určitě se to dá podat mnohem lépe. Přednes samotný měl spoustu nedostatků, takže student(i) se nudili při přednášení a věnovali se čemukoliv mimo přednášejícího. 3 PřF:C9550 Kvantová chemie a molekulová spektroskopie - doc. Mgr. Markéta Munzarová, Dr. rer. nat. Zapsáno: 9, Splnilo: 4, Návratnost: 44.4 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zodpovězeno Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 4 1.2 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 4 1.5 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 4 1.2 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 4 1.5 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 45 min 34 medián 39.5 průměr 39.5 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 40 počet kreditů tohoto předmětu 2 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 4 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? Tak jsem přemýšlel, co bych tak napsal do předmětové ankety, protože tady je zatěžko najít nějakou kritiku :D Při učení na zkoušku jsem našel toto: Na začátku v první hodině jsme si dvakrát kreslili schema stimulované emise. Poprvé jsme si jej nakreslili tak, že přichází foton a kvůli tomu elektron sestoupí z vyšší hladiny na nižší. Na tom prvním schematu ale nemám nakreslené, že odchází dva fotony. Na schematu, které jsme si kreslili později, to zakreslené mám. Je možné, že jsem si to jen nestihl zakreslit, ale pro jistotu to píšu (protože v zápiscích kamarádky z minulého roku to taky není). Taky si nemyslím, že jsme si psali McConnellův zákon do sešitu, já ho tam určitě nemám, po zkoušce jsem ho hledal. Docela by mě zajímalo, jak dopadli ostatní s tím příkladem z EPR. Jak jsem po zkoušce hledal, tak jsem zjistil, že ”Physical Chemistry” od Atkinse je docela pěkná knížka a je tam na to malá kapitolka, docela mi to pomohlo (kdyžtak se nové 10. vydání zrovna nachází na b-ok.org (vím, že máte nějaké starší vydání, ale nevím, jestli jsou tam i ty příklady)). Když už tak mluvím o EPR, tak jsem byl v hodině strašně zmatený, kde se bere kvantové číslo I, protože všichni o tom mluvili jakože je to úplně jasné a tenhle prvek má takové a tenhle takové... Asi mi něco uniklo. Taky mě napadá jedna věc, co byla rozhodně špatně a to ten ranní termín na osmou :D Vždycky se mi chtělo v devět spát. Je super končit o chvíli dřív, ale kdyby jsme stihli i NMR, aspoň trochu, tak by to asi bylo lepší. Jinak zase úplně super kurz :) Budete někdy sepisovat své poznámky do šiřitelné podoby? Napriek náročnosti preberanej tématiky, som si niečo nové odniesla. V hodinách bolo často zdĺhave odvodzovanie, čo je samozrejme pre pochopenie vzťahov nevyhnuté. Občas som sa do toho ale zamotala a potom mi unikla podstata celku. Paní docentka Munzarová vyniká přehledným výkladem probíraného tématu, který umí studentům přiblížit. Přístup paní docentky ke studentům, nejen při zkoušení, je lidsky přívětivý a spravedlivý. 5 PřF:C9920 Úvod do kvantové chemie a elektronové struktury molekul - doc. Mgr. Markéta Munzarová, Dr. rer. nat. Zapsáno: 29, Splnilo: 9, Návratnost: 31.0 % . . . .0 % .20 % .40 % .60 % .80 % .100 % . 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. . 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). . 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. . 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. . . . ..Naprosto souhlasím . ..Souhlasím . ..Spíše souhlasím . ..Spíše nesouhlasím . ..Nesouhlasím . ..Naprosto nesouhlasím . ..Nemohu odpovědět Celkem zodpovězeno Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 9 1.2 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 9 1.0 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 9 1.0 5. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 9 1.1 Pro výpočet průměrné hodnoty: naprosto souhlasím = 1, souhlasím = 2, spíše souhlasím = 3, spíše nesouhlasím = 4, nesouhlasím = 5, naprosto nesouhlasím = 6. Odpověď ”nemohu odpovědět” se do průměru nezapočítává. 2. Uveďte číslem, kolik hodin celkem jste s tímto předmětem strávil(a) za tento semestr (účast na přednáškách a seminářích + cvičení a seminární práce + domácí příprava + učení na zápočet nebo zkoušku). max 100 min 1 medián 62.5 průměr 59.3 fakultní medián stejně kreditově hodnocených předmětů 60 počet kreditů tohoto předmětu 3 Seznam všech jednotlivých odpovědí k této otázce je možné si zobrazit v aplikaci Výsledky průzkumu v ISu. 6. V čem dle Vás vyučující opravdu vyniká, čeho si na něm/ní nebo na jeho/jejím předmětu či pojetí výuky nejvíce ceníte? Máte nějaká doporučení pro vyučující(ho) k výuce jeho/jejího předmětu? Píše na tabuli. Opravdu srozumitelně vysvětluje a ochotně zodpoví každý dotaz. Vyučují by měla sloužit jako vzor pro ostatní zdejší pedagogy. Vyučujúci bol veľmi príjemný, s komunikáciou nebol problém. Hdny boli vedené zaujímavým náčným spôsobom, väčšinou s názornými ukážkami, vhodnou rýchlosťou, aby študent stíhal zapisovať a registrovať výklad. Jediná vec, ktorú by som možno vytkol, je počet príkladov na seminári - pri kreslení orbitálov a niektorých výpočtoch by to možno chcelo trochu viac praxe, aby si to študent ”zažil”. Inak boli semináre prospešné a dobre dopĺňali učivo z prednášky. Aby mě už přestalo sr... ehm... otravovat upozornění od ISu, že nemám vyplněnou anketu. Czechaczek Obdivuji trpělivost a vytrvalost vyučující. Kvantová chemie není zrovna nejlehčí předmět, ale po přednáškách docentky Munzarové mám pocit, že chápu konečně aspoň ty základy. + Srozumitelný výklad abstaktní problematiky + Jasně daná struktura předmětu Skvělý přístup vyučující. Přednášky byly zajímavé a poutavé :) Najlepšia vyučujúca na našej fakulte nielen prístupom k žiakom ale aj svojími vedomosťami. Ak sme náhodou niečo nepochopili rada všetko zopakuje a vysvetlí inak aby to bolo jasné a zrozumitelné aj za stratu času ktorý by inak mohla venovať svojej ďalšej výuke. Nezmenila by som asi nič možno len to aby učila všetky naše predmety a myslím že by sa výsledky fakulty mnohokrát zlepšili. Ďakujem za to aká ste robíte to výborne. :) 6